Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Personalisation in Montessori environments during mathematics lessons

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10467507" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10467507 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=TnYqmPgnxs" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=TnYqmPgnxs</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24917/20809751.14.8" target="_blank" >10.24917/20809751.14.8</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Personalisation in Montessori environments during mathematics lessons

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study examines personalization from a personal autonomy, responsibility, and flexibility point of view. It is determined that personalization is one of the approaches which is utilized in a Montessori program, its principles, teachers&apos; beliefs, and practices in the teaching of mathematics at a selected elementary school in the Czech Republic. The work explores if and how teachers implement personalization principles and strategies in the Montessori approach. Why some principles of personalized learning are not well incorporated in the Montessori approach is also noted. The reaserch findings show that the kinds of activities of teachers using the Montessori approach are in accordance with personalization.

  • Název v anglickém jazyce

    Personalisation in Montessori environments during mathematics lessons

  • Popis výsledku anglicky

    This study examines personalization from a personal autonomy, responsibility, and flexibility point of view. It is determined that personalization is one of the approaches which is utilized in a Montessori program, its principles, teachers&apos; beliefs, and practices in the teaching of mathematics at a selected elementary school in the Czech Republic. The work explores if and how teachers implement personalization principles and strategies in the Montessori approach. Why some principles of personalized learning are not well incorporated in the Montessori approach is also noted. The reaserch findings show that the kinds of activities of teachers using the Montessori approach are in accordance with personalization.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia

  • ISSN

    2083-7267

  • e-ISSN

    2450-3487

  • Svazek periodika

    2022

  • Číslo periodika v rámci svazku

    14

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    139-157

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85169440613