Personalisation in Montessori environments during mathematics lessons
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10467507" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10467507 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=TnYqmPgnxs" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=TnYqmPgnxs</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.24917/20809751.14.8" target="_blank" >10.24917/20809751.14.8</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Personalisation in Montessori environments during mathematics lessons
Popis výsledku v původním jazyce
This study examines personalization from a personal autonomy, responsibility, and flexibility point of view. It is determined that personalization is one of the approaches which is utilized in a Montessori program, its principles, teachers' beliefs, and practices in the teaching of mathematics at a selected elementary school in the Czech Republic. The work explores if and how teachers implement personalization principles and strategies in the Montessori approach. Why some principles of personalized learning are not well incorporated in the Montessori approach is also noted. The reaserch findings show that the kinds of activities of teachers using the Montessori approach are in accordance with personalization.
Název v anglickém jazyce
Personalisation in Montessori environments during mathematics lessons
Popis výsledku anglicky
This study examines personalization from a personal autonomy, responsibility, and flexibility point of view. It is determined that personalization is one of the approaches which is utilized in a Montessori program, its principles, teachers' beliefs, and practices in the teaching of mathematics at a selected elementary school in the Czech Republic. The work explores if and how teachers implement personalization principles and strategies in the Montessori approach. Why some principles of personalized learning are not well incorporated in the Montessori approach is also noted. The reaserch findings show that the kinds of activities of teachers using the Montessori approach are in accordance with personalization.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia
ISSN
2083-7267
e-ISSN
2450-3487
Svazek periodika
2022
Číslo periodika v rámci svazku
14
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
139-157
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85169440613