Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Freedom and Respekt: Who Are the Montessori School Teachers? A Professional Identity Study in Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00131300" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00131300 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.iier.org.au/iier33/jurcik.pdf" target="_blank" >https://www.iier.org.au/iier33/jurcik.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Freedom and Respekt: Who Are the Montessori School Teachers? A Professional Identity Study in Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study investigates the professional identity of Montessori school teachers. The research was conducted using qualitative methodology, specifically in-depth semi-structured interviews with teachers in Montessori schools located in Brno, Czech Republic. The study found that the professional identity of Montessori school teachers consists of two main components: (1) PI of the creator of the prepared environment and (2) PI of the individual guide. These identities are mainly influenced by factors such as respect for the child's development and freedom in the classroom, as well as their own personal beliefs and values. The results highlight the importance of respecting the individuality of each child and creating a supportive environment that allows for freedom and exploration within structure. This research sheds light on the unique characteristics and challenges faced by Montessori teachers, and provides insights into the development of their professional identity.

  • Název v anglickém jazyce

    Freedom and Respekt: Who Are the Montessori School Teachers? A Professional Identity Study in Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This study investigates the professional identity of Montessori school teachers. The research was conducted using qualitative methodology, specifically in-depth semi-structured interviews with teachers in Montessori schools located in Brno, Czech Republic. The study found that the professional identity of Montessori school teachers consists of two main components: (1) PI of the creator of the prepared environment and (2) PI of the individual guide. These identities are mainly influenced by factors such as respect for the child's development and freedom in the classroom, as well as their own personal beliefs and values. The results highlight the importance of respecting the individuality of each child and creating a supportive environment that allows for freedom and exploration within structure. This research sheds light on the unique characteristics and challenges faced by Montessori teachers, and provides insights into the development of their professional identity.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ISSUES IN EDUCATIONAL RESEARCH

  • ISSN

    1837-6290

  • e-ISSN

    0313-7155

  • Svazek periodika

    33

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    AU - Austrálie

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    1030-1046

  • Kód UT WoS článku

    001098841000011

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85174313591