Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Changes in professional vision in preservice teachers after watching own lesson

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10380845" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10380845 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Changes in professional vision in preservice teachers after watching own lesson

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to show differences in aiming of the professional vision of biology preservice teachers (n=30) after watching video of own lesson. Student teachers during pedagogical practice wrote two reflections. The first (pre reflection) was made 24 hours after teaching a lesson, the second (post reflection) was made in the next 14 days with the support of the video from the lesson. Both written reflections were analysed by the qualitative approach. They were divided into units and were coded (according to Sherin, van Es, 2009). The results should show the benefits of individual work with own video for students in some areas of noticing and knowledge-based reasoning. On the contrary, they paid less attention to biology and didactics of biology in reflections supported by video. Here we see the important role of a mentor, which could help students focus again on the subject and subject didactics.

  • Název v anglickém jazyce

    Changes in professional vision in preservice teachers after watching own lesson

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to show differences in aiming of the professional vision of biology preservice teachers (n=30) after watching video of own lesson. Student teachers during pedagogical practice wrote two reflections. The first (pre reflection) was made 24 hours after teaching a lesson, the second (post reflection) was made in the next 14 days with the support of the video from the lesson. Both written reflections were analysed by the qualitative approach. They were divided into units and were coded (according to Sherin, van Es, 2009). The results should show the benefits of individual work with own video for students in some areas of noticing and knowledge-based reasoning. On the contrary, they paid less attention to biology and didactics of biology in reflections supported by video. Here we see the important role of a mentor, which could help students focus again on the subject and subject didactics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 15TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2018 (ERIE)

  • ISBN

    978-80-213-2858-7

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    250-256

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha, Česká republika

  • Datum konání akce

    7. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku