Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teacher in the eyes of future primary school teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10361077" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10361077 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://old.erie.pef.czu.cz/Documents/ERIE2017.pdf" target="_blank" >http://old.erie.pef.czu.cz/Documents/ERIE2017.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teacher in the eyes of future primary school teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents current research on professional vision of future primary school teachers before their study of general and subject didactics. The students were supposed to watch a video of a real lesson and write unstructured reflections of it. The research aimed to investigate what the students notice in the observed lesson and how they reason about it. Specifically, what topics they notice in relation to the actor - teacher, to what degree they describe, evaluate and interpret the seen, and which topics they interpret and in what quality. Units of our analysis were coded by categorical system according to Sherin and van Es (2009), we emphasised more on the category interpret which was analysed also qualitatively. The outcomes showed that students mainly noticed general didactic phenomena, which were described and evaluated equally, but were interpreted less. Moreover, the major of students showed inability to link viewed lesson with the theory

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher in the eyes of future primary school teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents current research on professional vision of future primary school teachers before their study of general and subject didactics. The students were supposed to watch a video of a real lesson and write unstructured reflections of it. The research aimed to investigate what the students notice in the observed lesson and how they reason about it. Specifically, what topics they notice in relation to the actor - teacher, to what degree they describe, evaluate and interpret the seen, and which topics they interpret and in what quality. Units of our analysis were coded by categorical system according to Sherin and van Es (2009), we emphasised more on the category interpret which was analysed also qualitatively. The outcomes showed that students mainly noticed general didactic phenomena, which were described and evaluated equally, but were interpreted less. Moreover, the major of students showed inability to link viewed lesson with the theory

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 14th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2017 (ERIE)

  • ISBN

    978-80-213-2762-7

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    490-497

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    8. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000409038600059