Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inkluze žáka s odlišným mateřským jazykem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10381347" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10381347 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Inkluze žáka s odlišným mateřským jazykem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    : Příspěvek nastiňuje problematiku týkající se inkluze žáků s odlišným mateřským jazykem do českých škol. Autorka se opírá o současnou novelu školského zákona z roku 2016 a legislativní změny, které souvisí se vzděláváním a podporou žáků-cizinců. Zaobírá se vymezením pojmu &quot;žák s odlišným mateřským jazykem&quot;, organizačním zajištěním výuky, specifiky práce ve výuce a hodnocením zmiňovaných žáků. Uvádí zkušenosti z vlastní pedagogické praxe, z námětů pro zefektivnění inkluze a z realizace vlastních výzkumných šetření zaměřených na evoluci komunikačních činností v průběhu 1. vzdělávacího období a na zjišťování prekonceptů v oblasti výuky syntaktického učiva. Předkládá zjištění a upozorňuje na slabé a silné stránky zmiňované problematiky, zájmy a možnosti podpory s cílem pomoci těmto žákům, jejich rodičům a učitelům.

  • Název v anglickém jazyce

    Inclusion of a pupil with a different mother tongue

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution outlines the issues relating to the inclusion of pupils with a different mother tongue in Czech schools. The author relies on the current amendments to the education law from the year 2016 and the legislative changes that relate to the education and support of students-foreigners. Deals with the definition of a pupil with a different native language, the organization providing the teaching, the specifics of work in the teaching and assessment of pupils. It is reported the experience of their own teaching practice, from ideas for streamlining the inclusions and of the implementation of their own research investigations focused on the evolution of communication activities in the course of 1. the educational period and for the detection of pre-concepts in the field of teaching the syntax. Presents the findings and highlights the strengths and weaknesses of the mentioned issues, interests and options of support to help these pupils, their parents and teachers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    40-61

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus