Inclusion in the Reflection of Pedagogy of People with Intellectual Disabilities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072289" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072289 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Inclusion in the Reflection of Pedagogy of People with Intellectual Disabilities
Popis výsledku v původním jazyce
The chapter specifies the issue of teaching pupils with mild intellectual disabilities in inclusive schools. We perceive the pupils as personalities with their own characteristics, which are important to recognize and identify for successful management of their education.
Název v anglickém jazyce
Inclusion in the Reflection of Pedagogy of People with Intellectual Disabilities
Popis výsledku anglicky
The chapter specifies the issue of teaching pupils with mild intellectual disabilities in inclusive schools. We perceive the pupils as personalities with their own characteristics, which are important to recognize and identify for successful management of their education.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Reflection of Inclusive Education of the 21st Century in Correlative Scientific Fields (How to Turn Risks into Chances)
ISBN
9788022413367
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
153-158
Počet stran knihy
168
Název nakladatele
Univerzita Trnava
Místo vydání
Trnava
Kód UT WoS kapitoly
—