An analysis of typical learning styles of primary school pupils using the VARK questionnaire
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33150024" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33150024 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
An analysis of typical learning styles of primary school pupils using the VARK questionnaire
Popis výsledku v původním jazyce
This article describes the results of research whose purpose was to identify typical learning styles of upper primary school pupils. The learning styles of pupils were determined using the VARK questionnaire. Two typical groups of pupils that differed inpreferences of individual learning styles were subsequently identified by using a generalized cluster analysis. The first group of pupils (71%) preferred learning style K. It was comprised mostly of older pupils and pupils from the city and it includedmore girls than boys. The second group of pupils (29%) preferred learning style R. It was comprised mostly of younger pupils, and girls and boys were equally represented.
Název v anglickém jazyce
An analysis of typical learning styles of primary school pupils using the VARK questionnaire
Popis výsledku anglicky
This article describes the results of research whose purpose was to identify typical learning styles of upper primary school pupils. The learning styles of pupils were determined using the VARK questionnaire. Two typical groups of pupils that differed inpreferences of individual learning styles were subsequently identified by using a generalized cluster analysis. The first group of pupils (71%) preferred learning style K. It was comprised mostly of older pupils and pupils from the city and it includedmore girls than boys. The second group of pupils (29%) preferred learning style R. It was comprised mostly of younger pupils, and girls and boys were equally represented.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0166" target="_blank" >EE2.3.20.0166: Centrum teorie vzdělávání přírodovědných oborů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Edukacja-Technika-Informatyka
ISSN
2080-9069
e-ISSN
—
Svazek periodika
5/2014
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
63-68
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—