Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An analysis of typical learning styles of primary school pupils using the VARK questionnaire

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33150024" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33150024 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An analysis of typical learning styles of primary school pupils using the VARK questionnaire

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article describes the results of research whose purpose was to identify typical learning styles of upper primary school pupils. The learning styles of pupils were determined using the VARK questionnaire. Two typical groups of pupils that differed inpreferences of individual learning styles were subsequently identified by using a generalized cluster analysis. The first group of pupils (71%) preferred learning style K. It was comprised mostly of older pupils and pupils from the city and it includedmore girls than boys. The second group of pupils (29%) preferred learning style R. It was comprised mostly of younger pupils, and girls and boys were equally represented.

  • Název v anglickém jazyce

    An analysis of typical learning styles of primary school pupils using the VARK questionnaire

  • Popis výsledku anglicky

    This article describes the results of research whose purpose was to identify typical learning styles of upper primary school pupils. The learning styles of pupils were determined using the VARK questionnaire. Two typical groups of pupils that differed inpreferences of individual learning styles were subsequently identified by using a generalized cluster analysis. The first group of pupils (71%) preferred learning style K. It was comprised mostly of older pupils and pupils from the city and it includedmore girls than boys. The second group of pupils (29%) preferred learning style R. It was comprised mostly of younger pupils, and girls and boys were equally represented.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0166" target="_blank" >EE2.3.20.0166: Centrum teorie vzdělávání přírodovědných oborů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Edukacja-Technika-Informatyka

  • ISSN

    2080-9069

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5/2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    63-68

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus