Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Sensation Seeking Tendency and Learning Style of Grammar School Students with Extended Physical Education and Sports Training

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50014022" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50014022 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.educationalrev.us.edu.pl/dok/volumes/tner_4_2017.pdf" target="_blank" >http://www.educationalrev.us.edu.pl/dok/volumes/tner_4_2017.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15804/tner.2017.50.4.16" target="_blank" >10.15804/tner.2017.50.4.16</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Sensation Seeking Tendency and Learning Style of Grammar School Students with Extended Physical Education and Sports Training

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study examines the sensation seeking tendency – Zuckerman’s concept (1978) and student’s learning style – Dunn’s concept (2000). The study is of descriptive character and uses quantitative methods. To collect data, two standardized questionnaires are combined into one – Learning styles, Interests and Hobbies Inventory. Students of Czech grammar schools with extended physical education and sports training were observed. Analysis of Variance has found that boys seek sensation extensively more than girls regardless of their class type; furthermore, students from classes with P.E. and sports specialization do not seek sensation more extensively in comparison with students from general classes. Statistically significant differences in preferred learning styles have been identified between both types of classes.

  • Název v anglickém jazyce

    The Sensation Seeking Tendency and Learning Style of Grammar School Students with Extended Physical Education and Sports Training

  • Popis výsledku anglicky

    The study examines the sensation seeking tendency – Zuckerman’s concept (1978) and student’s learning style – Dunn’s concept (2000). The study is of descriptive character and uses quantitative methods. To collect data, two standardized questionnaires are combined into one – Learning styles, Interests and Hobbies Inventory. Students of Czech grammar schools with extended physical education and sports training were observed. Analysis of Variance has found that boys seek sensation extensively more than girls regardless of their class type; furthermore, students from classes with P.E. and sports specialization do not seek sensation more extensively in comparison with students from general classes. Statistically significant differences in preferred learning styles have been identified between both types of classes.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The new educational review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    50

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    199-211

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus