Vyhledávání mimořádných prožitků a preference učebního stylu studenta
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001259" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50001259 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vyhledávání mimořádných prožitků a preference učebního stylu studenta
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem empirické studie je zjistit, jaké učební styly studenti preferují v souvislosti s tendencí vyhledávat mimořádné prožitky a jaké tvoří přirozené skupiny (shluky) z hlediska těchto dvou proměnných, pohlaví a příslušnosti ke všeobecně či tělovýchovnězaměřené gymnaziální třídě. V první části jsou představena teoretická východiska, kterými jsou teorie stylu učení autorky Dunnové a koncept tendence vyhledávat mimořádné prožitky autora Zuckermana. Druhá část příspěvku popisuje použité výzkumné metody včetně ověření reliability a validity použitého nástroje pro sběr dat, kterým je dotazník. Metodou zpracování dat je shluková analýza, která zprostředkovává vhled do velkého počtu proměnných. Třetí část studie seznamuje s hlavními výsledky, které diskutujea zpracovává do doporučení do praxe. Nejvýraznější rozdíly mezi pohlavími a příslušností k typu třídy byly zjištěny v tendenci vyhledávat mimořádné prožitky a částečně ve stylech učení. Dívky sportovních tříd nejméně vyhledávají napětí a
Název v anglickém jazyce
Sensation seeking and student?s preferred learning style
Popis výsledku anglicky
The objective of this empirical study is to determine what learning style students prefer in connection with sensation seeking tendency and what natural clusters are created if these two variables are considered as well as gender and affiliation with general or physical education oriented grammar school class. Theoretical basis, which are Dunn?s theory of learning styles and theory of Zuckerman?s sensation seeking tendency, are introduced in the first part. The second part describes used methods including reliability and validity verification of the applied questionnaire. Cluster analysis is the method for data processing and provides a deep insight into a big amount of variables. The third part informs about the main results, discusses them and provides praxis recommendations. The greatest diff erences between genders and class type were found in sensation seeking tendency, partly in learning styles. Girls of physical education and sport specialized classes least represent cluster, wh
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
364-385
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—