Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tendence vyhledávat mimořádné prožitky jako faktor ovlivňující učení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50013768" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50013768 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://old.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2015/e-Pedagogium_3-2015online.pdf" target="_blank" >http://old.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2015/e-Pedagogium_3-2015online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tendence vyhledávat mimořádné prožitky jako faktor ovlivňující učení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie pojednává o tendenci vyhledávat mimořádné prožitky v souvislosti s učením žáka gymnázia s rozšířenou sportovní přípravou a tělesnou výchovou. Vyhledávání mimořádných prožitků je chápáno v pojetí Zuckermana (1994) a je rozděleno na vyhledávání napětí a dobrodružství, na oblast smyslových zážitků, odolnost vůči nudě a oblast respektování norem. Studie seznamuje s teoretickými souvislostmi tendence vyhledávat mimořádné prožitky, které mohou přímo či nepřímo souviset s učebním procesem. Zjišťuje, že chlapci mají statisticky významně vyšší míru tendence vyhledávat mimořádné prožitky, a že dívky všeobecně zaměřených gymnaziálních tříd mají tuto tendenci výrazně nižší než chlapci a než dívky sportovních tříd. Studentky všeobecných tříd netouží po nových a intenzivních zážitcích, což může mít vliv na jejich učení. Chlapci nejvíce vyhledávají napětí a dobrodružství a smyslové zkušenosti, nejméně respektují normy a nedobře snáší nudu. Zohlednění vyhledávání mimořádných prožitků v procesu učení může celý proces zkvalitnit, především může přispět k pochopení a případnému zlepšení učení u tzv. „zlobivých“ žáků, jejichž „nežádoucí“ chování může být způsobeno právě zvýšenou potřebou mimořádných prožitků.

  • Název v anglickém jazyce

    Sensation Seeking Tendency as a Factor of Learning

  • Popis výsledku anglicky

    This study deals with the sensation seeking tendency in connection with secondary grammar school students with extended sports preparation and physical education. According to Zuckerman(1994), sensation seeking is divided as follows: thrill and adventure seeking, experience seeking, boredom susceptibility and disinhibition. The study presents a theoretical context of sensation seeking which can hae av direct or indirect influence on the learning process. The study shows that boys have a statistically higher tendency of sensation seeking, and on the contrary, the girls from the general secondary grammar school classes have the sensation seeking tendency lower in comparison with the boys and girls from the sport oriented secondary grammar school classes. The girls from the generally oriented secondary grammar school classes are not keen on searching for new and intensive experiences what can influence their learning. Boys mostly seek for thrill and adventure, they do not follow rules, and they are not resistant to boredom. Taking the sensation seeking tendency into consideration can improve the entire learning process. Primarily it can help understand and improve the learning process in the so-called misbehaved students. Their misbehaving may be caused by a higher need of sensation seeking.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    III

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    116-130

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus