Vyhledávání mimořádných prožitků a preference učebního stylu studenta - pilotní výzkum
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F11%3A10072177" target="_blank" >RIV/62690094:18440/11:10072177 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vyhledávání mimořádných prožitků a preference učebního stylu studenta - pilotní výzkum
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek prezentuje studii, jejíž cílem je prokázat nebo vyvrátit vztah mezi mírou tendence vyhledávat mimořádné prožitky a preferencí zážitkového učení studenta sportovně a všeobecně zaměřené třídy vybraného gymnázia a tento vztah popsat. Na základě dotazníkového šetření, Paersenova korelačního koeficientu a Cohenova d studie na úrovni pilotního výzkumu a jeho výběrového souboru potvrzuje, že mezi hodnotou škály tendence vyhledávat mimořádné prožitky (SSS -V) nebo některými jejími subškálami a preferencí zážitkového učení studenta je statisticky významný vztah. Dále studie potvrzuje, že studenti s nadprůměrnou hodnotou škály SSS -V nebo některé z jejích subškál významně více preferují zážitkové učení než studenti s průměrnou či podprůměrnou hodnotoua na základě metody divergentních skupin zamítá, že studenti nejvíce preferující zážitkové učení s nejvyšší tendencí vyhledávat mimořádné prožitky navštěvují převážně sportovně zaměřenou třídu.
Název v anglickém jazyce
Sensation seeking tendency and student's learning style preferences - pilot study
Popis výsledku anglicky
The article presents a study, whose objective is to prove or disprove relationship between level of sensation seeking tendency and preferred learning style of students from physical education oriented and general knowledge oriented high school class andto describe this relationship. Based on a questionnaire enquiry using Paerson's correlation coefficient and Cohen's d on level of pilot study and its research sample the study accepts that there is a statistically significant relationship between sensation seeking tendency (SSS -V) or some of its subscales and students' preferred learning style. The study also accepts that students with above-average level of SSS -V or of some of its subscales prefer significantly more experiential learning than students with average or below-average level. Based on method of divergent groups the study rejects that students with the highest sensation seeking tendency and the highest experiential learning preferences mostly attend physical education orie
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AK - Sport a aktivity volného času
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Česká kinantropologie
ISSN
1211-9261
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
68-78
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—