Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sensation seeking tendency and the preference of experiential learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F19%3A50015707" target="_blank" >RIV/62690094:18440/19:50015707 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2019/02/06.pdf" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2019/02/06.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2019.016" target="_blank" >10.5507/epd.2019.016</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sensation seeking tendency and the preference of experiential learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present descriptive study is based on mixed pre-structured research fundamental strategy of which is a non-intervention questionnaire and more in depth semi-structured interviews. A statistically significant correlation between the degree of tendency to seek sensation and preferences of so-called experiential learning is examined via Pearson&apos;s correlation coefficient. The qualitative part of the research verifies whether monitored students with a high tendency to seek extraordinary experiences intuitively and deliberately need experiential learning, while two out of three students with low tendencies to seek extraordinary sensations do not have a deep inner need for experiential learning; however, they welcome the offer of experiential pedagogy when available.

  • Název v anglickém jazyce

    Sensation seeking tendency and the preference of experiential learning

  • Popis výsledku anglicky

    The present descriptive study is based on mixed pre-structured research fundamental strategy of which is a non-intervention questionnaire and more in depth semi-structured interviews. A statistically significant correlation between the degree of tendency to seek sensation and preferences of so-called experiential learning is examined via Pearson&apos;s correlation coefficient. The qualitative part of the research verifies whether monitored students with a high tendency to seek extraordinary experiences intuitively and deliberately need experiential learning, while two out of three students with low tendencies to seek extraordinary sensations do not have a deep inner need for experiential learning; however, they welcome the offer of experiential pedagogy when available.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    68-79

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus