Sensation seeking tendency and the preference of experiential learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F19%3A50015707" target="_blank" >RIV/62690094:18440/19:50015707 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2019/02/06.pdf" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2019/02/06.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2019.016" target="_blank" >10.5507/epd.2019.016</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Sensation seeking tendency and the preference of experiential learning
Popis výsledku v původním jazyce
The present descriptive study is based on mixed pre-structured research fundamental strategy of which is a non-intervention questionnaire and more in depth semi-structured interviews. A statistically significant correlation between the degree of tendency to seek sensation and preferences of so-called experiential learning is examined via Pearson's correlation coefficient. The qualitative part of the research verifies whether monitored students with a high tendency to seek extraordinary experiences intuitively and deliberately need experiential learning, while two out of three students with low tendencies to seek extraordinary sensations do not have a deep inner need for experiential learning; however, they welcome the offer of experiential pedagogy when available.
Název v anglickém jazyce
Sensation seeking tendency and the preference of experiential learning
Popis výsledku anglicky
The present descriptive study is based on mixed pre-structured research fundamental strategy of which is a non-intervention questionnaire and more in depth semi-structured interviews. A statistically significant correlation between the degree of tendency to seek sensation and preferences of so-called experiential learning is examined via Pearson's correlation coefficient. The qualitative part of the research verifies whether monitored students with a high tendency to seek extraordinary experiences intuitively and deliberately need experiential learning, while two out of three students with low tendencies to seek extraordinary sensations do not have a deep inner need for experiential learning; however, they welcome the offer of experiential pedagogy when available.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
68-79
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—