Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motive modification and school physical education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F00%3A00002602" target="_blank" >RIV/60076658:12410/00:00002602 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Motive modification and school physical education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution includes two studies. Sample of the first study consisted of 260 pupils 132 boys and 128 girls, respectively. Mean age was 12.2 yr. This group was further separated on pupils excellent in PE vs. good and fair for both sexes. We started with qualitative classification of preferences and aversions in PE classes. Then quantitative analyses follow. No significant difference was found between boys and girls in Hope of Success (HS). They differ in Fear of Failure (FF1 and FF2). Processing continued with comparison both in the boy and the girl groups. The following results were obtained. Significantly higher HS by students with labeling excellent in PE (p<.01). No difference was found in FF1, but significant difference revealed in FF2 (p<.05). Girls significantly differ in HS (p<.01) in favour of those evaluating excellent. Contrary to boys we have found significant difference in FF2 on the other hand. These variables were measured by Schmalt´s AMG. Findings should be a chall

  • Název v anglickém jazyce

    Motive modification and school physical education

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution includes two studies. Sample of the first study consisted of 260 pupils 132 boys and 128 girls, respectively. Mean age was 12.2 yr. This group was further separated on pupils excellent in PE vs. good and fair for both sexes. We started with qualitative classification of preferences and aversions in PE classes. Then quantitative analyses follow. No significant difference was found between boys and girls in Hope of Success (HS). They differ in Fear of Failure (FF1 and FF2). Processing continued with comparison both in the boy and the girl groups. The following results were obtained. Significantly higher HS by students with labeling excellent in PE (p<.01). No difference was found in FF1, but significant difference revealed in FF2 (p<.05). Girls significantly differ in HS (p<.01) in favour of those evaluating excellent. Contrary to boys we have found significant difference in FF2 on the other hand. These variables were measured by Schmalt´s AMG. Findings should be a chall

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2000

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The 75th anniversary international congress on sport sciences

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Sammelweis University

  • Místo vydání

    Maďarská republika

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku