Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pupils with sensory disabilities in physical education classes: Attitudes and preferences

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33155147" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33155147 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.gymnica.upol.cz/" target="_blank" >http://www.gymnica.upol.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/ag.2015.015" target="_blank" >10.5507/ag.2015.015</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pupils with sensory disabilities in physical education classes: Attitudes and preferences

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this study was to describe and analyse the attitudes among pupils with sensory disabilities in physical education (PE) classes. A partial objective was to compare the preferences for various PA by pupils with sensory disabilities in PE classes. The sample was based on the following features: a) a participant had to be deaf or hard of hearing, b) a participant had to have a visual disability, and c) had to have been educated in special educational settings. The data were quantified on thepercentage basis. To carry out cross-group statistical testing of differences, a ratio analysis with the help of the Chi-square test was applied. The level of statistical significance was set to p < .05. We analysed the data of 70 pupils attending the second stage of two elementary schools in Slovakia: a) 37 pupils (22 boys and 15 girls, age 13.3 +- 1.45 years) from a school for the deaf, and b) 33 pupils (14 boys and 19 girls, age 13.4 +- 1.41 years) from a school for the blind. Results

  • Název v anglickém jazyce

    Pupils with sensory disabilities in physical education classes: Attitudes and preferences

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this study was to describe and analyse the attitudes among pupils with sensory disabilities in physical education (PE) classes. A partial objective was to compare the preferences for various PA by pupils with sensory disabilities in PE classes. The sample was based on the following features: a) a participant had to be deaf or hard of hearing, b) a participant had to have a visual disability, and c) had to have been educated in special educational settings. The data were quantified on thepercentage basis. To carry out cross-group statistical testing of differences, a ratio analysis with the help of the Chi-square test was applied. The level of statistical significance was set to p < .05. We analysed the data of 70 pupils attending the second stage of two elementary schools in Slovakia: a) 37 pupils (22 boys and 15 girls, age 13.3 +- 1.45 years) from a school for the deaf, and b) 33 pupils (14 boys and 19 girls, age 13.4 +- 1.41 years) from a school for the blind. Results

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Gymnica

  • ISSN

    2336-4912

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    45

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    "139-145"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus