Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv učitelových norem hodnocení (sociální vs. individuální) na strach z neúspěchu u žáků na 1. stupni ZŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F04%3A00005426" target="_blank" >RIV/60076658:12410/04:00005426 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    What is the effect of teachers' reference - norm orientation on Fear of Failure in the Elementary School

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teacher view performance of their pupils from two perspectives: the student's individual history (individual reference norms) and the social comparison in terms of class average (social reference norms) (Rheinberg, 1980, 2001; Dickhäser Rheinberg, 2003).MethodParticipants were 12 women elementary school teachers and their 286 pupils (age of 10; 166 boys, 120 girls). Instruments: (1) The Czech version of Rheinbergs' Questionnaire for Determining Reference - Norm Orientation (Rheinberg, 1980) - teachers were divided according to their preferred reference norms into high social, social, individual, and high individual norms groups. (2) Schmalt's Achievement Motive Grid for school and sports activities for children provided scores for Hope of Success (HS)and Fear of Failure, i. e. FF1 (similar to debilitating anxiety) and FF2 (analogue of facilitating anxiety).ResultsGLM with repeated measures was used where pupils' scores on HS, FF1, FF2 in school and sport served as repeated meas

  • Název v anglickém jazyce

    What is the effect of teachers' reference - norm orientation on Fear of Failure in the Elementary School

  • Popis výsledku anglicky

    Teacher view performance of their pupils from two perspectives: the student's individual history (individual reference norms) and the social comparison in terms of class average (social reference norms) (Rheinberg, 1980, 2001; Dickhäser Rheinberg, 2003).MethodParticipants were 12 women elementary school teachers and their 286 pupils (age of 10; 166 boys, 120 girls). Instruments: (1) The Czech version of Rheinbergs' Questionnaire for Determining Reference - Norm Orientation (Rheinberg, 1980) - teachers were divided according to their preferred reference norms into high social, social, individual, and high individual norms groups. (2) Schmalt's Achievement Motive Grid for school and sports activities for children provided scores for Hope of Success (HS)and Fear of Failure, i. e. FF1 (similar to debilitating anxiety) and FF2 (analogue of facilitating anxiety).ResultsGLM with repeated measures was used where pupils' scores on HS, FF1, FF2 in school and sport served as repeated meas

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Star 2004 Stress and Anxiety Research Society Conference - Book of Abstracts

  • ISBN

    without lable

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    83

  • Název nakladatele

    SCO-Kohnstamm Institut

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    University of Amsterdam

  • Datum konání akce

    8. 7. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku