Vliv učitelových norem hodnocení (sociální vs. individuální) na strach z neúspěchu u žáků na 1. stupni ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F04%3A00005426" target="_blank" >RIV/60076658:12410/04:00005426 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
What is the effect of teachers' reference - norm orientation on Fear of Failure in the Elementary School
Popis výsledku v původním jazyce
Teacher view performance of their pupils from two perspectives: the student's individual history (individual reference norms) and the social comparison in terms of class average (social reference norms) (Rheinberg, 1980, 2001; Dickhäser Rheinberg, 2003).MethodParticipants were 12 women elementary school teachers and their 286 pupils (age of 10; 166 boys, 120 girls). Instruments: (1) The Czech version of Rheinbergs' Questionnaire for Determining Reference - Norm Orientation (Rheinberg, 1980) - teachers were divided according to their preferred reference norms into high social, social, individual, and high individual norms groups. (2) Schmalt's Achievement Motive Grid for school and sports activities for children provided scores for Hope of Success (HS)and Fear of Failure, i. e. FF1 (similar to debilitating anxiety) and FF2 (analogue of facilitating anxiety).ResultsGLM with repeated measures was used where pupils' scores on HS, FF1, FF2 in school and sport served as repeated meas
Název v anglickém jazyce
What is the effect of teachers' reference - norm orientation on Fear of Failure in the Elementary School
Popis výsledku anglicky
Teacher view performance of their pupils from two perspectives: the student's individual history (individual reference norms) and the social comparison in terms of class average (social reference norms) (Rheinberg, 1980, 2001; Dickhäser Rheinberg, 2003).MethodParticipants were 12 women elementary school teachers and their 286 pupils (age of 10; 166 boys, 120 girls). Instruments: (1) The Czech version of Rheinbergs' Questionnaire for Determining Reference - Norm Orientation (Rheinberg, 1980) - teachers were divided according to their preferred reference norms into high social, social, individual, and high individual norms groups. (2) Schmalt's Achievement Motive Grid for school and sports activities for children provided scores for Hope of Success (HS)and Fear of Failure, i. e. FF1 (similar to debilitating anxiety) and FF2 (analogue of facilitating anxiety).ResultsGLM with repeated measures was used where pupils' scores on HS, FF1, FF2 in school and sport served as repeated meas
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Star 2004 Stress and Anxiety Research Society Conference - Book of Abstracts
ISBN
without lable
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
83
Název nakladatele
SCO-Kohnstamm Institut
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
University of Amsterdam
Datum konání akce
8. 7. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—