Achievement Motivation and school physical education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F00%3A00002604" target="_blank" >RIV/60076658:12410/00:00002604 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Achievement Motivation and school physical education
Popis výsledku v původním jazyce
With 260 students of the 5th and 7th grades of the public elementary schools (average age 12.2) a slightly modified Schmalt´s LMG (Schmalt, 1976 so called grid test of the achievement motive) was administred to the students. Value Preference Inventory (Hošek, 1992) and Rheinberg´s FEBO (Questionnaire for Determining Reference Norm Orientation) followed. The students of teachers focussed more on individual reference norm (i BNO) possess significantly lower Fear of Failure (FF) in motor activites. The students with relatively lower predisposition for motor activities are distinguished by an aversion to applications of achievement (social reference norm, s BNO) norms in rating of P.E. and they prefer more noncompetitive activities. The results corroboratethe hypothesis on the need to differentiate the contents of P.E. with respect of motor pre-requisites of students. In case of students with lower disposition - who objectively need P.E. at the most - a danger appears to create a FF and s
Název v anglickém jazyce
Achievement Motivation and school physical education
Popis výsledku anglicky
With 260 students of the 5th and 7th grades of the public elementary schools (average age 12.2) a slightly modified Schmalt´s LMG (Schmalt, 1976 so called grid test of the achievement motive) was administred to the students. Value Preference Inventory (Hošek, 1992) and Rheinberg´s FEBO (Questionnaire for Determining Reference Norm Orientation) followed. The students of teachers focussed more on individual reference norm (i BNO) possess significantly lower Fear of Failure (FF) in motor activites. The students with relatively lower predisposition for motor activities are distinguished by an aversion to applications of achievement (social reference norm, s BNO) norms in rating of P.E. and they prefer more noncompetitive activities. The results corroboratethe hypothesis on the need to differentiate the contents of P.E. with respect of motor pre-requisites of students. In case of students with lower disposition - who objectively need P.E. at the most - a danger appears to create a FF and s
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2000
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
7th Workshop on Achievement and Task Motivation
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
—
Název nakladatele
KU Leuven
Místo vydání
Belgie
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—