Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Achievement Motivation and school physical education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F00%3A00002604" target="_blank" >RIV/60076658:12410/00:00002604 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Achievement Motivation and school physical education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    With 260 students of the 5th and 7th grades of the public elementary schools (average age 12.2) a slightly modified Schmalt´s LMG (Schmalt, 1976 so called grid test of the achievement motive) was administred to the students. Value Preference Inventory (Hošek, 1992) and Rheinberg´s FEBO (Questionnaire for Determining Reference Norm Orientation) followed. The students of teachers focussed more on individual reference norm (i BNO) possess significantly lower Fear of Failure (FF) in motor activites. The students with relatively lower predisposition for motor activities are distinguished by an aversion to applications of achievement (social reference norm, s BNO) norms in rating of P.E. and they prefer more noncompetitive activities. The results corroboratethe hypothesis on the need to differentiate the contents of P.E. with respect of motor pre-requisites of students. In case of students with lower disposition - who objectively need P.E. at the most - a danger appears to create a FF and s

  • Název v anglickém jazyce

    Achievement Motivation and school physical education

  • Popis výsledku anglicky

    With 260 students of the 5th and 7th grades of the public elementary schools (average age 12.2) a slightly modified Schmalt´s LMG (Schmalt, 1976 so called grid test of the achievement motive) was administred to the students. Value Preference Inventory (Hošek, 1992) and Rheinberg´s FEBO (Questionnaire for Determining Reference Norm Orientation) followed. The students of teachers focussed more on individual reference norm (i BNO) possess significantly lower Fear of Failure (FF) in motor activites. The students with relatively lower predisposition for motor activities are distinguished by an aversion to applications of achievement (social reference norm, s BNO) norms in rating of P.E. and they prefer more noncompetitive activities. The results corroboratethe hypothesis on the need to differentiate the contents of P.E. with respect of motor pre-requisites of students. In case of students with lower disposition - who objectively need P.E. at the most - a danger appears to create a FF and s

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2000

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    7th Workshop on Achievement and Task Motivation

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    KU Leuven

  • Místo vydání

    Belgie

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku