Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vztahové normy a vyučování : účinek na motivaci žáků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A_____%2F02%3A00004290" target="_blank" >RIV/60076658:_____/02:00004290 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vztahové normy a vyučování : účinek na motivaci žáků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stať se zabývá vztahovými normami ve vyučování. Poznatky získané v různých předmětech včetně vyučování tělesné výchovy mohou být dále využity pro její zkvalitnění.Učitel má možnost hodnotit své žáky na těchto vztahových normách : individuální, sociální avěcné (kriteriální).Každá ze zmíněných norem má své výhody i nevýhody.Chceme-li, aby co nejvíce žáků pociťovalo ve vyučování tělesné výchovy potěšení a uspokojení, doporučujeme používat individuální vztahovou normu, žák/student je hodnocen vzhledem ke svým předcházejícícm výkonům (intraindividuální srovnávání v časovém průřezu). To znamená, že žákovi bez výrazných (či průměrných) schopností pro tělesnou výchovu jsou nabízeny úkoly snazší, zatímso žákovi(studentovi s dobrými až výbornými motorickými schopnostmi jsou nabízeny úkoly obtížnější. Takovýto přístup učitele tělesné výchovy umožňuje optimálně úkolovat žáky s nižšími předpoklady a postupným zvyšováním obtížnosti úkolů je dovést až ke zvládnutí kritérie. Obdobně zadáváním obtížně

  • Název v anglickém jazyce

    Teachers reference - norm orientation : Effect on student motivation

  • Popis výsledku anglicky

    The article surveys developments in teachers reference norm orientation and its effect on student motivation. Most of the studies use predominantly Questionnaire for Determining Reference - Norm Orientation in different subjects as well as in P.E. The preliminary results could be frther utilized for the higher quality of teaching. Teachers have the opportunity to evaluate their students on the following reference - norms: individual, social, and curricular.Each of the above mentioned reference - norms have both advantages and disadvantages. We recommed using individual reference - norm for satisfaction, enjoyment, and fun in P.E. lessons, i.e. student is evaluated in comparation to his/her previous outcomes (intraindividualy). It means, that the students with low motor ability are offered easier tasks than to students with excellent motor ability. This approach enables the P.E. teacher to utilize appropriate tasks for student (s) with low motor ability and gradualy attain more difficul

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Česká Kinantropologie

  • ISSN

    1211-9261

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    77-85

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus