Vztahové normy a vyučování : účinek na motivaci žáků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A_____%2F02%3A00004290" target="_blank" >RIV/60076658:_____/02:00004290 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vztahové normy a vyučování : účinek na motivaci žáků
Popis výsledku v původním jazyce
Stať se zabývá vztahovými normami ve vyučování. Poznatky získané v různých předmětech včetně vyučování tělesné výchovy mohou být dále využity pro její zkvalitnění.Učitel má možnost hodnotit své žáky na těchto vztahových normách : individuální, sociální avěcné (kriteriální).Každá ze zmíněných norem má své výhody i nevýhody.Chceme-li, aby co nejvíce žáků pociťovalo ve vyučování tělesné výchovy potěšení a uspokojení, doporučujeme používat individuální vztahovou normu, žák/student je hodnocen vzhledem ke svým předcházejícícm výkonům (intraindividuální srovnávání v časovém průřezu). To znamená, že žákovi bez výrazných (či průměrných) schopností pro tělesnou výchovu jsou nabízeny úkoly snazší, zatímso žákovi(studentovi s dobrými až výbornými motorickými schopnostmi jsou nabízeny úkoly obtížnější. Takovýto přístup učitele tělesné výchovy umožňuje optimálně úkolovat žáky s nižšími předpoklady a postupným zvyšováním obtížnosti úkolů je dovést až ke zvládnutí kritérie. Obdobně zadáváním obtížně
Název v anglickém jazyce
Teachers reference - norm orientation : Effect on student motivation
Popis výsledku anglicky
The article surveys developments in teachers reference norm orientation and its effect on student motivation. Most of the studies use predominantly Questionnaire for Determining Reference - Norm Orientation in different subjects as well as in P.E. The preliminary results could be frther utilized for the higher quality of teaching. Teachers have the opportunity to evaluate their students on the following reference - norms: individual, social, and curricular.Each of the above mentioned reference - norms have both advantages and disadvantages. We recommed using individual reference - norm for satisfaction, enjoyment, and fun in P.E. lessons, i.e. student is evaluated in comparation to his/her previous outcomes (intraindividualy). It means, that the students with low motor ability are offered easier tasks than to students with excellent motor ability. This approach enables the P.E. teacher to utilize appropriate tasks for student (s) with low motor ability and gradualy attain more difficul
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Česká Kinantropologie
ISSN
1211-9261
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
77-85
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—