Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mění se náhled na způsob vyučování tělesné výchovy?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A_____%2F02%3A00004289" target="_blank" >RIV/60076658:_____/02:00004289 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mění se náhled na způsob vyučování tělesné výchovy?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Většina učitelů tělesné výchovy věnuje malou pozornost vnitřním subjektivním zkušenostem, jež žák pociťuje během cvičení. Tělesná cvičení mohou být zdrojem úspěchu, hodnotného výkonu, ale také mohou přinést pocit zklamání, selhání a nezdaru. Podstatnou část hodin školní tělesné výchovy by měly spíše naplňovat prožitky radosti a potěšení spojené s prováděním pohybových aktivit. K dosažení tohoto stavu doporučujeme : 1. užívání individuální vztahové normy učitelem při hodnocení žáků; 2. přiměřenost mezi kladenými úkoly a schopnostmi žáka jako nutnou podmínku pro osboní prožitek psychického stavu "flow".

  • Název v anglickém jazyce

    Is the approach to teaching physical aeducation changing?

  • Popis výsledku anglicky

    Many teachers of P.E. pay little attention to inward subjective experiences that occur during exersise. Exersise can be source of satisfaction and achievement but also a source of disappointment and failure. We have considerer enjoyment to be a substantial part of P.E. lessons. To attain this state we recommend (1) using individual refernce-norm orientation on the part of teachers and; (2) we recommend fitting between challenges and skills on the part of students as a necessary prerequisity of flow experience.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Půlstoletí tělesné výchovy na vysokých školách

  • ISBN

    80-246-0558-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    250

  • Strana od-do

    206-213

  • Název nakladatele

    Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    UK Praha

  • Datum konání akce

    24. 4. 2002

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku