Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vysoký výkon či optimální prožitek. Změna paradigmatu vyučování tělesné výchovy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A_____%2F02%3A00004291" target="_blank" >RIV/60076658:_____/02:00004291 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vysoký výkon či optimální prožitek. Změna paradigmatu vyučování tělesné výchovy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Velmi často je opomíjen osobní prožitek spojený s prováděním pohybové aktivity jak v teorii, tak i ve vlastní praxi. Celá řada učitelů věnuje malou pozornost vnitřním subjektivním pocitům a zkušenostem, jež jedinec vnímá v průběhu pohybové aktivity. Cvičení může být zdrojem úspěchu, radosti a potěšení nebo naopak zdrojem zklamání, nezdaru či selhnání. Myslíme si, že radost a zábava by měly tvořit podstatnou část hodin školní tělesné výchovy. Pro snazší dosažení takového stavu doporučujeme učitelům při výuce tělesné výchovy používat zejména individuální vztahovou normu, zadávat úkoly odpovídající schopnostem žáků, orientovat je úkolově. Autodeterminační teorie (Deci&ryan) slouží k osvětlení rozdílů překryvů mezi pedagogickou teorií zájmu a evropským pojetím výkonové motivace. Co může být skutečně v hodinách tělesné výchovy změněno, je diskutováno ve vztahu k motivům a dovednostem zvládání života.

  • Název v anglickém jazyce

    On achievement or on optimal experience. A change of paradigm in teaching physical education

  • Popis výsledku anglicky

    The exercise and sport sciences neglected the personal meaning of physical activity. Many teachers give little attention to inward subjective experiences that occur during exercise. Exercise can be a source of satisfaction and achievement or source of disappoitment and failure. We have considered the fun and enjoyment to be a substantial part of P.E. lessons. To attain this state (set) we recommend using on the part of teachers (1) individual reference-norm orientation; (2) sufficient degree of autonomywhich is provided to students. This prerequisites are of high importance for experiencing of succes, fun, enjoyment, flow, optimal experience, task-involvement, interest, immersion into activity, etc. The self-determination theory (Deci&Ryan) serve to elucidating discrepancies and overlaps between educational theory of interest and European theory of achievement motivation. What can really be changed, in P.E. lessons, motives or "life management skills" is also discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    In: Belej M., Junger J.: Studia art et sport

  • ISSN

    80-8068-105-8

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2002

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    24-39

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus