Does Teachers Reference-Norm Orientation Reduce Anxiety and Fear of Failure in Pupils at Elementary School?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F03%3A00004580" target="_blank" >RIV/60076658:12410/03:00004580 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Does Teachers Reference-Norm Orientation Reduce Anxiety and Fear of Failure in Pupils at Elementary School?
Popis výsledku v původním jazyce
Objective: The ability of teachers related to their individual reference-norm orientation to reduce anxiety and fear of failure was assessed in twelve elementary women teachers. All of them have taught their classes (285 pupils aged ten in total) in theSouthern part of the Czech Republic. Method: Rheinberg´s Questionnaire for Determining Reference-Norm Orientation (German FEBO; cf. Rheinberg, 1980, 2001). On the basis of the above mentioned questionnaire for teachers, the sample was divided (accordingto individual reference-norm) on the basis of median. Six teachers and their classes ranked above the median (individual reference-norm orientation) and six classes ranked below the median (social reference-norm orientation). Both pupil samples were administrated: (1) Spielberger´s et al. A-trait (STAIC), and (2) Schmalt´s Achievement Motive Grid (AMG; Schmalt; 1976); for both school activities and sports activities. The Total score (TM=HS+FF), based on the sum of the scales (variables)
Název v anglickém jazyce
Does Teachers Reference-Norm Orientation Reduce Anxiety and Fear of Failure in Pupils at Elementary School?
Popis výsledku anglicky
Objective: The ability of teachers related to their individual reference-norm orientation to reduce anxiety and fear of failure was assessed in twelve elementary women teachers. All of them have taught their classes (285 pupils aged ten in total) in theSouthern part of the Czech Republic. Method: Rheinberg´s Questionnaire for Determining Reference-Norm Orientation (German FEBO; cf. Rheinberg, 1980, 2001). On the basis of the above mentioned questionnaire for teachers, the sample was divided (accordingto individual reference-norm) on the basis of median. Six teachers and their classes ranked above the median (individual reference-norm orientation) and six classes ranked below the median (social reference-norm orientation). Both pupil samples were administrated: (1) Spielberger´s et al. A-trait (STAIC), and (2) Schmalt´s Achievement Motive Grid (AMG; Schmalt; 1976); for both school activities and sports activities. The Total score (TM=HS+FF), based on the sum of the scales (variables)
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Star 2003 Stress and Anxiety Research Society - Book of Abstracts
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
126
Název nakladatele
Universidade Lusófona de Humanidades e tecnologias
Místo vydání
Lisabon
Místo konání akce
Lisabon
Datum konání akce
10. 7. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—