Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Does Teachers Reference-Norm Orientation Reduce Anxiety and Fear of Failure in Pupils at Elementary School?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F03%3A00004580" target="_blank" >RIV/60076658:12410/03:00004580 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Does Teachers Reference-Norm Orientation Reduce Anxiety and Fear of Failure in Pupils at Elementary School?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Objective: The ability of teachers related to their individual reference-norm orientation to reduce anxiety and fear of failure was assessed in twelve elementary women teachers. All of them have taught their classes (285 pupils aged ten in total) in theSouthern part of the Czech Republic. Method: Rheinberg´s Questionnaire for Determining Reference-Norm Orientation (German FEBO; cf. Rheinberg, 1980, 2001). On the basis of the above mentioned questionnaire for teachers, the sample was divided (accordingto individual reference-norm) on the basis of median. Six teachers and their classes ranked above the median (individual reference-norm orientation) and six classes ranked below the median (social reference-norm orientation). Both pupil samples were administrated: (1) Spielberger´s et al. A-trait (STAIC), and (2) Schmalt´s Achievement Motive Grid (AMG; Schmalt; 1976); for both school activities and sports activities. The Total score (TM=HS+FF), based on the sum of the scales (variables)

  • Název v anglickém jazyce

    Does Teachers Reference-Norm Orientation Reduce Anxiety and Fear of Failure in Pupils at Elementary School?

  • Popis výsledku anglicky

    Objective: The ability of teachers related to their individual reference-norm orientation to reduce anxiety and fear of failure was assessed in twelve elementary women teachers. All of them have taught their classes (285 pupils aged ten in total) in theSouthern part of the Czech Republic. Method: Rheinberg´s Questionnaire for Determining Reference-Norm Orientation (German FEBO; cf. Rheinberg, 1980, 2001). On the basis of the above mentioned questionnaire for teachers, the sample was divided (accordingto individual reference-norm) on the basis of median. Six teachers and their classes ranked above the median (individual reference-norm orientation) and six classes ranked below the median (social reference-norm orientation). Both pupil samples were administrated: (1) Spielberger´s et al. A-trait (STAIC), and (2) Schmalt´s Achievement Motive Grid (AMG; Schmalt; 1976); for both school activities and sports activities. The Total score (TM=HS+FF), based on the sum of the scales (variables)

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Star 2003 Stress and Anxiety Research Society - Book of Abstracts

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    126

  • Název nakladatele

    Universidade Lusófona de Humanidades e tecnologias

  • Místo vydání

    Lisabon

  • Místo konání akce

    Lisabon

  • Datum konání akce

    10. 7. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku