Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motivace a utváření klimatu třídy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F03%3A00004564" target="_blank" >RIV/60076658:12410/03:00004564 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Motivace a utváření klimatu třídy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Považujeme za důležité, aby učitel svým jednáním a způsoby interakce se žáky facilitoval jejich potencionality. Vycházíme z Rheibergova (1989) obecného modelu motivace, který umožňuje diferencovat mezi incentivy specifickými pro činnost a incentivy, ježse týkají budoucích událostí. Z incentivů týkajících se prováděné činnosti diskutujeme flow a na bázi autodeterminační teorie vnitřní motivace a zájem. Pokud jde o intencivy vztahující se k výsledkům a následkům, zaměřujeme se zejména na vztahové normy. Flow, vnitřní motivace, zájem a orientace učitele na individuální vztahovou normu vedou k vytváření příznivého klimatu ve třídě, a tak umožňují rozvoj potencionalit žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    Motivation and Classroom Climate

  • Popis výsledku anglicky

    We consider of crucial importance the facilitation of the students potentionalities by his or her teachers' behavior. We have analyzed how teachers' behavior infuenced the process and the outcomes of learning. We have started from Rheinberg (1989) general model of motivation that enables differentiation between activity specific incentives and incentives for future events. Activity specific incentives are mainly discussed from the point of flow, and both intrinsic motivation and interest in the sence ofSelf-Determination Theory - SDT. Incentives for future events are predominantly discussed from the viewpoint of reference norms, as the case may be teacher reference - norm orientation and its effects on student motivation and classroom climate. Individual reference - norm orientation leads to positive motivation change in the classroom.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Klima současné české školy-sbor. příspěvků z 11. konference ČPdS

  • ISBN

    80-7302-064-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    93-103

  • Název nakladatele

    Česká pedagogická společnost

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    14. 1. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku