Motivace a utváření klimatu třídy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F03%3A00004564" target="_blank" >RIV/60076658:12410/03:00004564 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Motivace a utváření klimatu třídy
Popis výsledku v původním jazyce
Považujeme za důležité, aby učitel svým jednáním a způsoby interakce se žáky facilitoval jejich potencionality. Vycházíme z Rheibergova (1989) obecného modelu motivace, který umožňuje diferencovat mezi incentivy specifickými pro činnost a incentivy, ježse týkají budoucích událostí. Z incentivů týkajících se prováděné činnosti diskutujeme flow a na bázi autodeterminační teorie vnitřní motivace a zájem. Pokud jde o intencivy vztahující se k výsledkům a následkům, zaměřujeme se zejména na vztahové normy. Flow, vnitřní motivace, zájem a orientace učitele na individuální vztahovou normu vedou k vytváření příznivého klimatu ve třídě, a tak umožňují rozvoj potencionalit žáků.
Název v anglickém jazyce
Motivation and Classroom Climate
Popis výsledku anglicky
We consider of crucial importance the facilitation of the students potentionalities by his or her teachers' behavior. We have analyzed how teachers' behavior infuenced the process and the outcomes of learning. We have started from Rheinberg (1989) general model of motivation that enables differentiation between activity specific incentives and incentives for future events. Activity specific incentives are mainly discussed from the point of flow, and both intrinsic motivation and interest in the sence ofSelf-Determination Theory - SDT. Incentives for future events are predominantly discussed from the viewpoint of reference norms, as the case may be teacher reference - norm orientation and its effects on student motivation and classroom climate. Individual reference - norm orientation leads to positive motivation change in the classroom.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Klima současné české školy-sbor. příspěvků z 11. konference ČPdS
ISBN
80-7302-064-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
93-103
Název nakladatele
Česká pedagogická společnost
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
14. 1. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—