Ovlivňování motivace žáků 1. stupně ZŠ učiteli
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F05%3A00006434" target="_blank" >RIV/60076658:12410/05:00006434 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ovlivňování motivace žáků 1. stupně ZŠ učiteli
Popis výsledku v původním jazyce
Zdali je či není modifikace motivu možná, závisí na námi užívaném motivačním konstruktu. Ve shodě s kognitivní teorií motivace (e.g. Heckhausen) můžeme být úspěšní při modifikování motivace žáků. Z pohledu Mc Clellanda můžeme úspěšně modifikovat pouze "life management skills". Většina evropských studií týkajících se problematiky změny motivu vychází z Heckhausenova Kognitivního modelu motivace, kde jsou důležitou proměnnou vztahové normy pro hodnocení výkonu. V práci jsou definovány druhy vztahových norem a jsou uvedeny některé diagnostické nástroje e.g. FEBO či MPÚ. Učitelé mají možnost hodnotit své žáky na těchto vztahových normách: individuální, sociální a kurikulární. Každá z těchto vztahových norem má jak své výhody, tak nevýhody. Doporučujeme učitelům prvního stupně ZŠ preferovat individuální vztahové normy. Žáci jsou srovnáváni vzhledem k jejich vlastním předcházejícím výkonům (intraindividuálně). To znamená, že žákům s nízkými schopnostmi jsou nabízeny méně obtížné úkoly, než ž
Název v anglickém jazyce
Modifying pupils' motivation by their elementary school teachers.
Popis výsledku anglicky
Whether or not modification appears to be possible depends on motive construct you use. According to cognitive theory of motivation (e.g. Heckhausen) we can be successful in modifying pupils' motives. From Mc Clelland's point of view we can only be successful in modifying "life management skills". Most of European studies on motive modification have started from Heckhausen's Cognitive Model of Motivation, where reference norm for the evaluation of achievement have been incorporated. Kinds of reference norms are defined. Some measures are introduced too, e.g. Questionnaire for Determining Reference - Norm Orientation, Minor Evaluation Task, etc. Teachers have the oppurtunity to evaluate their pupils on the following reference - norms: individual, social, and curricular. Each of the above mentioned reference - norms have both advantages and disadvantages. We recommend using individual - reference norm for satisfaction, enjoyement and fun. Pupil is evaluated in comparation to hi
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Příprava učitelů a aktuální proměny v základním vzdělávání
ISBN
80-7040-789-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
61-66
Název nakladatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicících- Pedagogická fakulta
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
15. 9. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—