Může učitel ovlivňovat motivaci svých žáků?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F07%3A00008097" target="_blank" >RIV/60076658:12410/07:00008097 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Může učitel ovlivňovat motivaci svých žáků?
Popis výsledku v původním jazyce
Motivace je jednou z nejproblematičtějších součástí předmětu psychologického a pedagogického výzkumu. Zda-li je či není modifikace motivu možná, závisí na námi užívaném motivačním konstruktu. Ve shodě s kognitivní teorií motivace (e. g. Heckhausen) můžeme být úspěšní při modifikování motivace žáků. Z pohledu Mc Clellanda můžeme úspěšně modifikovat pouze "life management skills". Pohled prezentovaný v knize Hrabal, Man, Pavelková (1984,1989) bude v některých ohledech rozšířen.
Název v anglickém jazyce
Can teacher affect the motivation of his/her pupils' learners?
Popis výsledku anglicky
Motivation is one of the most problematic parts of the psychological and educational research object. Whether or not modification appears to be possible depends on motive construct you use. According to cognitive theory of motivation (e. g. Heckhausen) we can be successful in modifying pupils' motives. From Mc Clelland's point of view we can only be successful in modifying "life management skills". View, which is presented, in the book by Hrabal, Man & Pavelková (1984, 1989) will is extended in some respects.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F06%2F0438" target="_blank" >GA406/06/0438: Motivační struktura - její vnitřní vztahy, možnosti jejího ovlivňování v kontextu učení a vyučování</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Jandová R. (ed.), Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu.
ISBN
978-80-7394-061-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
241-246
Název nakladatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—