Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Může učitel ovlivňovat motivaci svých žáků?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F07%3A00008097" target="_blank" >RIV/60076658:12410/07:00008097 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Může učitel ovlivňovat motivaci svých žáků?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Motivace je jednou z nejproblematičtějších součástí předmětu psychologického a pedagogického výzkumu. Zda-li je či není modifikace motivu možná, závisí na námi užívaném motivačním konstruktu. Ve shodě s kognitivní teorií motivace (e. g. Heckhausen) můžeme být úspěšní při modifikování motivace žáků. Z pohledu Mc Clellanda můžeme úspěšně modifikovat pouze "life management skills". Pohled prezentovaný v knize Hrabal, Man, Pavelková (1984,1989) bude v některých ohledech rozšířen.

  • Název v anglickém jazyce

    Can teacher affect the motivation of his/her pupils' learners?

  • Popis výsledku anglicky

    Motivation is one of the most problematic parts of the psychological and educational research object. Whether or not modification appears to be possible depends on motive construct you use. According to cognitive theory of motivation (e. g. Heckhausen) we can be successful in modifying pupils' motives. From Mc Clelland's point of view we can only be successful in modifying "life management skills". View, which is presented, in the book by Hrabal, Man & Pavelková (1984, 1989) will is extended in some respects.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F06%2F0438" target="_blank" >GA406/06/0438: Motivační struktura - její vnitřní vztahy, možnosti jejího ovlivňování v kontextu učení a vyučování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Jandová R. (ed.), Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu.

  • ISBN

    978-80-7394-061-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    241-246

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku