Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessing School Performance and Motivation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10329560" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10329560 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23420/16:43929187

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessing School Performance and Motivation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We verify the theoretical hypothesis that individual reference norm helps the development of positive achievement motivation and lowers the per-formance fear of pupils. The research was carried out with pupils aged 9 to 12 years. The article presents the results of the research in using reference norms with 61 teachers in connection with achievement motivation of their 1144 pupils. The research also mapped the real school situations for the teachers involved, based partly on observation during lessons and detailed records from the lessons, and verified the possibilities and limitations of using the individual reference norm for school assessment. Both parts of the research showed that using the individual reference norm does not necessarily lead to the increase of achievement motivation of pupils or lowering the pupils' fear at school.

  • Název v anglickém jazyce

    Assessing School Performance and Motivation

  • Popis výsledku anglicky

    We verify the theoretical hypothesis that individual reference norm helps the development of positive achievement motivation and lowers the per-formance fear of pupils. The research was carried out with pupils aged 9 to 12 years. The article presents the results of the research in using reference norms with 61 teachers in connection with achievement motivation of their 1144 pupils. The research also mapped the real school situations for the teachers involved, based partly on observation during lessons and detailed records from the lessons, and verified the possibilities and limitations of using the individual reference norm for school assessment. Both parts of the research showed that using the individual reference norm does not necessarily lead to the increase of achievement motivation of pupils or lowering the pupils' fear at school.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Polish Psychological Forum

  • ISSN

    1642-1043

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    43-60

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus