Assessing School Performance and Motivation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10329560" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10329560 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/49777513:23420/16:43929187
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Assessing School Performance and Motivation
Popis výsledku v původním jazyce
We verify the theoretical hypothesis that individual reference norm helps the development of positive achievement motivation and lowers the per-formance fear of pupils. The research was carried out with pupils aged 9 to 12 years. The article presents the results of the research in using reference norms with 61 teachers in connection with achievement motivation of their 1144 pupils. The research also mapped the real school situations for the teachers involved, based partly on observation during lessons and detailed records from the lessons, and verified the possibilities and limitations of using the individual reference norm for school assessment. Both parts of the research showed that using the individual reference norm does not necessarily lead to the increase of achievement motivation of pupils or lowering the pupils' fear at school.
Název v anglickém jazyce
Assessing School Performance and Motivation
Popis výsledku anglicky
We verify the theoretical hypothesis that individual reference norm helps the development of positive achievement motivation and lowers the per-formance fear of pupils. The research was carried out with pupils aged 9 to 12 years. The article presents the results of the research in using reference norms with 61 teachers in connection with achievement motivation of their 1144 pupils. The research also mapped the real school situations for the teachers involved, based partly on observation during lessons and detailed records from the lessons, and verified the possibilities and limitations of using the individual reference norm for school assessment. Both parts of the research showed that using the individual reference norm does not necessarily lead to the increase of achievement motivation of pupils or lowering the pupils' fear at school.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Polish Psychological Forum
ISSN
1642-1043
e-ISSN
—
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
43-60
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—