Pupils' motivation and fear in teaching mathematics from the point of view of Czech teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10314036" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10314036 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
němčina
Název v původním jazyce
Schülermotivation und Angst im Mathematikunterricht aus der Sicht tschechischer
Popis výsledku v původním jazyce
Následující článek prezentuje výsledky výzkumného projektu, jehož cílem bylo zjistit, jak učitelé pohlížejí na své žáky, zejména jaké obtíže vnímají při výuce matematiky, a jaké výukové metody považují za nejefektivnější pro motivaci svých žáků. Ve výzkumném projektu byla použita metoda rozhovoru s otevřenými otázkami. Výzkum byl prováděn na vzorku 60 učitelů, mezi kterými byli jak učitelé ze základních škol, tak učitelé z nižších ročníků středních škol. Výsledky analýz provedených v této studii ukazují, že většina učitelů se vážně nezapojuje do debaty o pozitivní motivaci k učení, ani s ohledem na žákovský "strach ze selhání". Vliv těchto dvou aspektů na učení se žáků tedy není příliš uvažován. To, že učitelům chybí vhled to těchto otázek, se často odráží v jejich nespokojenosti s přístupem jejich žáků a/nebo prací jejich žáků v hodinách matematiky
Název v anglickém jazyce
Pupils' motivation and fear in teaching mathematics from the point of view of Czech teachers
Popis výsledku anglicky
The following article presents the results of a research project which aimed to find out how teachers view their pupils in particular what difficulties they see with regard to mathematics lessons, and the teaching methods they consider to be the most effective to motivate their pupils. The method used in the research project was an interview with open questions. The research was undertaken on a sample size of 60 teachers, including both primary school teachers and the teachers of the lower classes of secondary schools. The results of the analyses carried out in this study show that the majority of teachers do not seriously engage themselves in a debate about positive learning motivation, nor with regard to the pupils' fear of failure. As such, little consideration is given to the influence of these two aspects on pupils' learning. Teachers' lack of insight into these issues is often reflected in their dissatisfaction with their pupils' attitudes and/or their work in mathematics lessons.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů