Deskripce výuky přírodovědných předmětů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F07%3A00003808" target="_blank" >RIV/61989592:15410/07:00003808 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Deskripce výuky přírodovědných předmětů
Popis výsledku v původním jazyce
Malý zájem studentů o studium matematiky, fyziky a chemie vedl ke koncipování a realizaci vědecko-výzkumného projektu podporovaného Národním programem výzkumu II. MŠMT ČR s názvem Výzkum nových metod soutěží tvořivosti mládeže zaměřených na motivaci provědecko-výzkumnou činnost v oblasti přírodních věd, obzvláště v oborech matematických, fyzikálních a chemických. Ve výzkumu je sledována výuka matematiky, fyziky a chemie a vztah žáků k těmto disciplínám na základních a středních školách. Významným motivačním faktorem v oblasti získání zájmu žáků o přírodní vědy je vyučovací klima při výuce těchto předmětů. Z tohoto důvodu se zajímáme o vnímání a posouzení výuky přírodovědných disciplín (fyziky, chemie a matematiky) žáky základních a středních škol. Dotazníkové šetření sledovalo kategorie: učitelovo nadšení a rozhled, schopnost zaujmout, netradiční způsob výuky, aktivita a spolupráce, učitelova podpora a zájem o žáka, spravedlivý přístup, smysluplnost výuky, přiměřenost požadavků, přehl
Název v anglickém jazyce
Decription of teaching of natural sciences
Popis výsledku anglicky
A weak interest of pupils in studying Mathematics, Physics and Chemistry has lead to designing and realizing a research project supported by the National Research Programme II of the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic which iscalled Research of New Methods of Youth?s Creativity Competitions, focused on motivating the research activities in the field of natural sciences, mainly in Mathematics, Physics and Chemistry. The research is focused on teaching of Mathematics, Physics and Chemistry and the pupils? relation to these disciplines at primary and secondary schools. An important motivation factor in the area of attracting the pupils? interest in natural sciences is the learning climate of lessons in these disciplines. This is why the emphasis is placed on the perception and evaluation of natural sciences lessons (Physics, Chemistry and Mathematics) by the primary and secondary school pupils. The questionnaire study is focused on the following categories: tea
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/2E06029" target="_blank" >2E06029: Výzkum nových metod soutěží tvořivosti mládeže zaměřených na motivaci pro vědecko výzkumnou činnost v oblasti přírodních věd, obzvláště v oborech matematických, fyzikálních a chemických</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Možnosti motivace mládeže ke studiu přírodních věd
ISBN
978-80-244-1886-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
94
Strana od-do
34-42
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—