Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Deskripce výuky přírodovědných předmětů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F07%3A00003808" target="_blank" >RIV/61989592:15410/07:00003808 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Deskripce výuky přírodovědných předmětů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Malý zájem studentů o studium matematiky, fyziky a chemie vedl ke koncipování a realizaci vědecko-výzkumného projektu podporovaného Národním programem výzkumu II. MŠMT ČR s názvem Výzkum nových metod soutěží tvořivosti mládeže zaměřených na motivaci provědecko-výzkumnou činnost v oblasti přírodních věd, obzvláště v oborech matematických, fyzikálních a chemických. Ve výzkumu je sledována výuka matematiky, fyziky a chemie a vztah žáků k těmto disciplínám na základních a středních školách. Významným motivačním faktorem v oblasti získání zájmu žáků o přírodní vědy je vyučovací klima při výuce těchto předmětů. Z tohoto důvodu se zajímáme o vnímání a posouzení výuky přírodovědných disciplín (fyziky, chemie a matematiky) žáky základních a středních škol. Dotazníkové šetření sledovalo kategorie: učitelovo nadšení a rozhled, schopnost zaujmout, netradiční způsob výuky, aktivita a spolupráce, učitelova podpora a zájem o žáka, spravedlivý přístup, smysluplnost výuky, přiměřenost požadavků, přehl

  • Název v anglickém jazyce

    Decription of teaching of natural sciences

  • Popis výsledku anglicky

    A weak interest of pupils in studying Mathematics, Physics and Chemistry has lead to designing and realizing a research project supported by the National Research Programme II of the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic which iscalled Research of New Methods of Youth?s Creativity Competitions, focused on motivating the research activities in the field of natural sciences, mainly in Mathematics, Physics and Chemistry. The research is focused on teaching of Mathematics, Physics and Chemistry and the pupils? relation to these disciplines at primary and secondary schools. An important motivation factor in the area of attracting the pupils? interest in natural sciences is the learning climate of lessons in these disciplines. This is why the emphasis is placed on the perception and evaluation of natural sciences lessons (Physics, Chemistry and Mathematics) by the primary and secondary school pupils. The questionnaire study is focused on the following categories: tea

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/2E06029" target="_blank" >2E06029: Výzkum nových metod soutěží tvořivosti mládeže zaměřených na motivaci pro vědecko výzkumnou činnost v oblasti přírodních věd, obzvláště v oborech matematických, fyzikálních a chemických</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Možnosti motivace mládeže ke studiu přírodních věd

  • ISBN

    978-80-244-1886-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    94

  • Strana od-do

    34-42

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku