Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vyučovací klima ve výuce přírodních věd

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F08%3A00007724" target="_blank" >RIV/61989592:15410/08:00007724 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching Climate in Natural Sciences Lessons

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A weak interest of pupils in studying Mathematics, Physics and Chemistry has led to designing and realizing a research project supported by the National Research Programme II of the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic which is called Research of New Methods of Youth?s Creativity Competitions, focused on motivating the research activities in the field of the natural sciences, mainly in Mathematics, Physics and Chemistry. The research is focused on teaching of Mathematics, Physics and Chemistry and the pupils? relation to these disciplines at primary and secondary schools. An important motivation factor in the area of attracting the pupils? interest in the natural sciences is the teaching climate of lessons in these disciplines.This is why the emphasis is placed on the perception and evaluation of natural sciences lessons (Physics, Chemistry and Mathematics) by the primary and secondary school pupils. The questionnaire study is focused on the following categori

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Climate in Natural Sciences Lessons

  • Popis výsledku anglicky

    A weak interest of pupils in studying Mathematics, Physics and Chemistry has led to designing and realizing a research project supported by the National Research Programme II of the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic which is called Research of New Methods of Youth?s Creativity Competitions, focused on motivating the research activities in the field of the natural sciences, mainly in Mathematics, Physics and Chemistry. The research is focused on teaching of Mathematics, Physics and Chemistry and the pupils? relation to these disciplines at primary and secondary schools. An important motivation factor in the area of attracting the pupils? interest in the natural sciences is the teaching climate of lessons in these disciplines.This is why the emphasis is placed on the perception and evaluation of natural sciences lessons (Physics, Chemistry and Mathematics) by the primary and secondary school pupils. The questionnaire study is focused on the following categori

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/2E06029" target="_blank" >2E06029: Výzkum nových metod soutěží tvořivosti mládeže zaměřených na motivaci pro vědecko výzkumnou činnost v oblasti přírodních věd, obzvláště v oborech matematických, fyzikálních a chemických</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pedagogy in the Context of a Knowledge Society

  • ISBN

    978-953-99326-8-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    University of Zagreb

  • Místo vydání

    Zagreb

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku