Vyučovací klima ve výuce přírodních věd
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F08%3A00007724" target="_blank" >RIV/61989592:15410/08:00007724 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teaching Climate in Natural Sciences Lessons
Popis výsledku v původním jazyce
A weak interest of pupils in studying Mathematics, Physics and Chemistry has led to designing and realizing a research project supported by the National Research Programme II of the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic which is called Research of New Methods of Youth?s Creativity Competitions, focused on motivating the research activities in the field of the natural sciences, mainly in Mathematics, Physics and Chemistry. The research is focused on teaching of Mathematics, Physics and Chemistry and the pupils? relation to these disciplines at primary and secondary schools. An important motivation factor in the area of attracting the pupils? interest in the natural sciences is the teaching climate of lessons in these disciplines.This is why the emphasis is placed on the perception and evaluation of natural sciences lessons (Physics, Chemistry and Mathematics) by the primary and secondary school pupils. The questionnaire study is focused on the following categori
Název v anglickém jazyce
Teaching Climate in Natural Sciences Lessons
Popis výsledku anglicky
A weak interest of pupils in studying Mathematics, Physics and Chemistry has led to designing and realizing a research project supported by the National Research Programme II of the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic which is called Research of New Methods of Youth?s Creativity Competitions, focused on motivating the research activities in the field of the natural sciences, mainly in Mathematics, Physics and Chemistry. The research is focused on teaching of Mathematics, Physics and Chemistry and the pupils? relation to these disciplines at primary and secondary schools. An important motivation factor in the area of attracting the pupils? interest in the natural sciences is the teaching climate of lessons in these disciplines.This is why the emphasis is placed on the perception and evaluation of natural sciences lessons (Physics, Chemistry and Mathematics) by the primary and secondary school pupils. The questionnaire study is focused on the following categori
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/2E06029" target="_blank" >2E06029: Výzkum nových metod soutěží tvořivosti mládeže zaměřených na motivaci pro vědecko výzkumnou činnost v oblasti přírodních věd, obzvláště v oborech matematických, fyzikálních a chemických</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pedagogy in the Context of a Knowledge Society
ISBN
978-953-99326-8-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
University of Zagreb
Místo vydání
Zagreb
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—