Zájem žáků základních a středních škol o fyziku, chemii a matematiku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F08%3A00007735" target="_blank" >RIV/61989592:15410/08:00007735 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zájem žáků základních a středních škol o fyziku, chemii a matematiku
Popis výsledku v původním jazyce
Zájem žáků základních a středních škol o fyziku, chemii a matematiku se v posledních letech v České republice i mimo ni snižuje. Zaměřili jsme se proto v rámci projektu Výzkum nových metod soutěží tvořivosti mládeže zaměřených na motivaci pro vědecko výzkumnou činnost v oblasti přírodních věd, obzvláště v oborech matematických, fyzikálních a chemických na identifikaci vztahu žáků k fyzice, chemii a matematice a na oblíbenost těchto vyučovacích předmětů. Jako ukazatele vztahu žáků k fyzice, chemii a matematice jsme zvolili žákovské hodnocení stavu výuky těchto předmětů (učitelovu schopnost zaujmout, netradiční způsoby výuky, učitelův zájem o žáka, spravedlivý přístup, smysluplnost výuky, přiměřenost požadavků, přehlednost), četnost pokusů ve výuce, účast na soutěžích, četbu časopisů. Míra zájmu žáků o fyziku, chemii a matematiku determinuje i jejich volbu oboru vysokoškolského studia a vnímání prestiže povolání spojeného s přírodními vědami a vědou (vzděláním) obecně.
Název v anglickém jazyce
Interest of Primary and Secondary School Pupils in Physics, Chemistry and Mathematics
Popis výsledku anglicky
Interest of primary and secondary school pupils in physics, chemistry and mathematics has been decreasing in the Czech Republic as well as abroad. This is why the project The research of new creativity competition methods for young people aimed on motivation for research activity in hard sciences, especially mathematics, physics, and chemistry was focused on identification of pupils? relation to physics, chemistry and mathematics and popularity of these subjects. The indicators of pupils? relation to physics, chemistry and mathematics were pupils? evaluation of lessons in these subjects (teachers? ability to attract attention, non-traditional ways of teaching, teachers? interest in pupils, just approach, meaningfulness of lessons, adequacy of demands,well-structured lessons), frequency of experiments in lessons, participation in competitions, reading magazines. The level of pupils? interest in physics, chemistry and mathematics also determines their choice of a university major and pe
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/2E06029" target="_blank" >2E06029: Výzkum nových metod soutěží tvořivosti mládeže zaměřených na motivaci pro vědecko výzkumnou činnost v oblasti přírodních věd, obzvláště v oborech matematických, fyzikálních a chemických</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-2242-8
Počet stran knihy
134
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—