Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Students' attitude toward PE lessons according to self-perceived physical fitness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F13%3A33147757" target="_blank" >RIV/61989592:15510/13:33147757 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Students' attitude toward PE lessons according to self-perceived physical fitness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main aim of our paper is to describe the attitude of pupils to physical education (PE) regarding their gender and self-perceived physical fitness (SPF). We conducted the survey in 2012 during the teaching practice of PE student teachers and we used the questionnaire "Diagnostics of PE lesson for pupils" to collect relevant data. Altogether 1,537 questionnaires (711 from girls and 826 from boys attending secondary and high schools) were analyzed. Regarding the content, PE lessons with games prevailed(35% of them - basketball). In boys, statistically significant differences were found in four scales, an additional scale and in total evaluation between the upper and lower halves of classes in terms of SPF. There was found no significant difference for girls. Regarding the analysis of the relationship to PE in terms of popularity, in both genders a significantly positive relationship toward realized PE lesson was found by a group that likes PE. To conclude, SPF is not reflected in the

  • Název v anglickém jazyce

    Students' attitude toward PE lessons according to self-perceived physical fitness

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of our paper is to describe the attitude of pupils to physical education (PE) regarding their gender and self-perceived physical fitness (SPF). We conducted the survey in 2012 during the teaching practice of PE student teachers and we used the questionnaire "Diagnostics of PE lesson for pupils" to collect relevant data. Altogether 1,537 questionnaires (711 from girls and 826 from boys attending secondary and high schools) were analyzed. Regarding the content, PE lessons with games prevailed(35% of them - basketball). In boys, statistically significant differences were found in four scales, an additional scale and in total evaluation between the upper and lower halves of classes in terms of SPF. There was found no significant difference for girls. Regarding the analysis of the relationship to PE in terms of popularity, in both genders a significantly positive relationship toward realized PE lesson was found by a group that likes PE. To conclude, SPF is not reflected in the

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0171" target="_blank" >EE2.3.20.0171: Posílení odborného potenciálu výzkumných týmů v oblasti podpory pohybové aktivity na Univerzitě Palackého</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of the International Federation of Physical Education. FIEP Bulletin.

  • ISSN

    0256-6419

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    83

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Special edition - Article III

  • Stát vydavatele periodika

    BR - Brazilská federativní republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    387-390

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus