Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hodnocení obsahově a typově různých typů hodin TV děvčaty

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F06%3A00003463" target="_blank" >RIV/61989592:15510/06:00003463 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessment of physical education lessons with different content and type by girls

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the study is to contribute to a deeper understanding of girls' attitude to physical education (PE) lessons with various content and to a different presentation of the content in habitually and creatively oriented lessons. The research was carried out in randomly selected classes at six elementary schools in the Katowice region. In total, 826 girls aged 12-15 participated in the research. A standardized questionnaire was used to assess PE lessons with different content and of a different type.Girls reported most positively creative PE lessons which included aerobics, gymnastics, dance and ringo. Girls with a lower physical fitness level evaluated PE lessons with different contents as positively as girls with a higher physical fitness level.No significant differences were found in the "pupils' role" in PE lessons between girls with different fitness levels. New curricular approaches also require changes in the approach to PE content.

  • Název v anglickém jazyce

    Assessment of physical education lessons with different content and type by girls

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study is to contribute to a deeper understanding of girls' attitude to physical education (PE) lessons with various content and to a different presentation of the content in habitually and creatively oriented lessons. The research was carried out in randomly selected classes at six elementary schools in the Katowice region. In total, 826 girls aged 12-15 participated in the research. A standardized questionnaire was used to assess PE lessons with different content and of a different type.Girls reported most positively creative PE lessons which included aerobics, gymnastics, dance and ringo. Girls with a lower physical fitness level evaluated PE lessons with different contents as positively as girls with a higher physical fitness level.No significant differences were found in the "pupils' role" in PE lessons between girls with different fitness levels. New curricular approaches also require changes in the approach to PE content.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Human Kinetics

  • ISSN

    1640-5544

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    N

  • Číslo periodika v rámci svazku

    16

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    65-82

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus