Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Preferred contents in physical education lessons - positively evaluated means of higher intensity of physical activity by girls

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F10%3A10212728" target="_blank" >RIV/61989592:15510/10:10212728 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Preferred contents in physical education lessons - positively evaluated means of higher intensity of physical activity by girls

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this study is to examine relationships and indentify determinants in the evaluation of PE lessons differing in content and PA intensity in girls. To estimate the relationships between PA intensity in PE lessons and their evaluation, data from2213 girls aged 13-17 monitored in 205 PE lessons with different contents (aerobics n=35, athletics n=30, sport gymnastics n=33, sport games n=61 and dance n=46) between 1997-2003 were used. PA intensity was monitored using the Caltrac accelerometer. Toevaluate PE lessons, the standardized Assessment of Physical Education Lessons Questionnaire was applied. In case of preferred PA activities in girls (dance, aerobics, sport games), higher PA intensity was reflected positively in the evaluation of PE lessons. In activities not preferred by girls (athletics and sport gymnastics), higher PA intensity was reflected negatively in PE lesson evaluation.

  • Název v anglickém jazyce

    Preferred contents in physical education lessons - positively evaluated means of higher intensity of physical activity by girls

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study is to examine relationships and indentify determinants in the evaluation of PE lessons differing in content and PA intensity in girls. To estimate the relationships between PA intensity in PE lessons and their evaluation, data from2213 girls aged 13-17 monitored in 205 PE lessons with different contents (aerobics n=35, athletics n=30, sport gymnastics n=33, sport games n=61 and dance n=46) between 1997-2003 were used. PA intensity was monitored using the Caltrac accelerometer. Toevaluate PE lessons, the standardized Assessment of Physical Education Lessons Questionnaire was applied. In case of preferred PA activities in girls (dance, aerobics, sport games), higher PA intensity was reflected positively in the evaluation of PE lessons. In activities not preferred by girls (athletics and sport gymnastics), higher PA intensity was reflected negatively in PE lesson evaluation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica

  • ISSN

    1212-1185

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    40

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus