Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Attitudes and emotivity in thematically various physical education lessons of adolescent girls in relation to the intensity of physical load

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F02%3A00000301" target="_blank" >RIV/61989592:15510/02:00000301 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Attitudes and emotivity in thematically various physical education lessons of adolescent girls in relation to the intensity of physical load

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Due to its health contribution short-term vigorous physical activity is nowadays recommended to children and youth. Especially girls find vigorous physical activity not very popupar as well as endurance physical activity. The aim of the study is to establish the relationship between girls' estimation of physical education (PE) lessons of different types and increasing physical load in order to verify some instruction rules that would help to improve curriculum and education reality of girls' physical education. For measuring the physical load in PE lessons we used standardised methodology based on assessment energy expenditure with Caltrac accelerometer. In 176 PE lessons (40 dance, 29 aerobics, 54 sports games, 26 athletics and 27 gymnastics) we observed 1811 girls at primary and secondary schools in Czech Republic and Poland. Increasing physical load in girls' popular PE lessons (dance, aerobics and sport games) was expressed in more positive valuation of these PE lessons. Increasing

  • Název v anglickém jazyce

    Attitudes and emotivity in thematically various physical education lessons of adolescent girls in relation to the intensity of physical load

  • Popis výsledku anglicky

    Due to its health contribution short-term vigorous physical activity is nowadays recommended to children and youth. Especially girls find vigorous physical activity not very popupar as well as endurance physical activity. The aim of the study is to establish the relationship between girls' estimation of physical education (PE) lessons of different types and increasing physical load in order to verify some instruction rules that would help to improve curriculum and education reality of girls' physical education. For measuring the physical load in PE lessons we used standardised methodology based on assessment energy expenditure with Caltrac accelerometer. In 176 PE lessons (40 dance, 29 aerobics, 54 sports games, 26 athletics and 27 gymnastics) we observed 1811 girls at primary and secondary schools in Czech Republic and Poland. Increasing physical load in girls' popular PE lessons (dance, aerobics and sport games) was expressed in more positive valuation of these PE lessons. Increasing

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    A child in motion

  • ISBN

    86-7735-059-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    651

  • Strana od-do

    456-461

  • Název nakladatele

    University of Ljubljana. Pedagogical faculty

  • Místo vydání

    Ljubljana

  • Místo konání akce

    Krajnská Gora

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku