Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vyučovací jednotky tance a tanečního aerobiku: Jak role žáka ovlivňuje pohybovou aktivitu dívek

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F08%3A00006284" target="_blank" >RIV/61989592:15510/08:00006284 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dance and aerobic dance in physical education lessons: The influence of the student?s role on physical activity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The primary aim of physical education (PE) is to promote lifelong physical activity (PA) and to promote physical literacy in children. During classes children should learn through participation in physical activities and thus physical education lessons should be as active as possible. The aims of this study were firstly to compare physical load in dance and aerobic dance lessons to the recommendation of the minimum of 50% of class time being physically active (USDHHS, 2000) and secondly to identify howthe students? role in the educational process affects their engagement in PA. Two hundred and forty one girls completed the full program of dance and aerobic dance lessons. Heart rate telemetry systems were used to measure PA during dance and aerobic dance lessons. Girls spent more than 50% of class time in moderate to vigorous PA in both traditional and progressive dance and aerobic dance lessons. Results from this study suggest that the increased student?s role can help to fulfill othe

  • Název v anglickém jazyce

    Dance and aerobic dance in physical education lessons: The influence of the student?s role on physical activity

  • Popis výsledku anglicky

    The primary aim of physical education (PE) is to promote lifelong physical activity (PA) and to promote physical literacy in children. During classes children should learn through participation in physical activities and thus physical education lessons should be as active as possible. The aims of this study were firstly to compare physical load in dance and aerobic dance lessons to the recommendation of the minimum of 50% of class time being physically active (USDHHS, 2000) and secondly to identify howthe students? role in the educational process affects their engagement in PA. Two hundred and forty one girls completed the full program of dance and aerobic dance lessons. Heart rate telemetry systems were used to measure PA during dance and aerobic dance lessons. Girls spent more than 50% of class time in moderate to vigorous PA in both traditional and progressive dance and aerobic dance lessons. Results from this study suggest that the increased student?s role can help to fulfill othe

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica

  • ISSN

    1212-1185

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    38

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus