Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pohybová aktivita dívek ve vyučovacích jednotkách tance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F05%3A00002430" target="_blank" >RIV/61989592:15510/05:00002430 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Physical activity of girls in dance physical education lessons

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Physical education (PE) is the key setting for the promotion of physical activity in most children. In national survey it is evident that dance, creative and aesthetic activities are highly popular among adolescent girls. In the case of girls dance should also promote positive attitudes to physical education and lifelong pursuit of physical activity. 241 girls (age = 16,0 +/- 1,6 let; body height = 165 +/- 6 cm, body weight = 53,6 +/- 8,2 kg) took part in dance PE lessons. 36 dance and aerobic dance PElessons were leaded in a habitual and progressive way. Accelerometer Caltrac, pedometer Omron HJ 102 and heart rate monitor Polar Vantage NT were used for monitoring physical activity in PE lessons.Progressivity of PE lessons did not lead to decrease inphysical activity in progressive PE lessons (Table 1). Higher physical activity of girls in habitual PE lessons than in progressive PE lessons appeared only in characteristics of active energy expenditure (F=4,71, p=0,03, 2=0,02) and numb

  • Název v anglickém jazyce

    Physical activity of girls in dance physical education lessons

  • Popis výsledku anglicky

    Physical education (PE) is the key setting for the promotion of physical activity in most children. In national survey it is evident that dance, creative and aesthetic activities are highly popular among adolescent girls. In the case of girls dance should also promote positive attitudes to physical education and lifelong pursuit of physical activity. 241 girls (age = 16,0 +/- 1,6 let; body height = 165 +/- 6 cm, body weight = 53,6 +/- 8,2 kg) took part in dance PE lessons. 36 dance and aerobic dance PElessons were leaded in a habitual and progressive way. Accelerometer Caltrac, pedometer Omron HJ 102 and heart rate monitor Polar Vantage NT were used for monitoring physical activity in PE lessons.Progressivity of PE lessons did not lead to decrease inphysical activity in progressive PE lessons (Table 1). Higher physical activity of girls in habitual PE lessons than in progressive PE lessons appeared only in characteristics of active energy expenditure (F=4,71, p=0,03, 2=0,02) and numb

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Univerzita Palackého

  • Verze

  • Identifikační číslo nosiče