Trendy rozvoje školní tělesné výchovy a sportu v mezinárodním kontextu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F03%3A00001217" target="_blank" >RIV/61989592:15510/03:00001217 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Trendy rozvoje školní tělesné výchovy a sportu v mezinárodním kontextu
Popis výsledku v původním jazyce
Výrazné politické a společenské změny neoslabily význam povinné školní tělesné výchovy pro životní styl dětí a mládeže. V průběhu posledních let nedošlo u žáků základních škol k podstatným změnám v preferencích zaměření tělesné výchovy a v hodnocení hodin TV. U děvčat dominuje estetické a kondičně rekreační pojetí pohybové aktivity a u chlapců kondiční a sportovní pojetí. Děvčata i chlapci na základních a středních školách hodnotí hodiny TV pozitivně. Z hlediska úrovně tělesného zatížení žáků v hodináchTV jsou tyto hodiny v životním stylu žáků nezastupitelné. Celkově je však pohybová aktivita školní mládeže nedostačující. V celosvětové konkurenci je nezbytné prohloubit a zintensivnit středoevropskou mezinárodní spolupráci v oblasti školské TV, a to zejména v edukační, výzkumné a informační politice. Hlavní trendy v současné školní TV: # K mnohaúrovňové integraci v edukačním procesu # Ke kontinuitě tělesné, sportovní, taneční a zdravotní výchovy # K celoživotní pohybové aktivitě a jedn
Název v anglickém jazyce
Trends in development of school physical education and sport in internetional context
Popis výsledku anglicky
Noticeable politic and social changes did not weaken the importance of compulsory school physical education to the life style of children and youth. In the course of recent years elementary school pupils did not change their preference of aim of PE and their assessment of PE lessons. In girls aesthetic and fitness conceptions dominate while in boys fitness and sports conceptions. Both girls and boys from elementary schools assess PE lessons very positively. From the standpoint of the level of physical load in PE lessons these lessons can not be substitute in the life style of pupils. On the whole the physical activity of the school youth is, however, not sufficient. In the worldwide competition it is necessary to deepen and intensify central European international cooperation in the area of school PE, particularly the educational, research and information policy. The main trends of current school PE: § towards the multilevel integration in educational process § towards the continuity o
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Telesná výchova a šport v treťom tisícročí
ISBN
80-8068-198-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
697
Strana od-do
254-262
Název nakladatele
Prešovská univerzita
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Prešov
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—