Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Self-perceived fitness of pupils and its impact on attitude toward physical education lessons

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F14%3A33151541" target="_blank" >RIV/61989592:15510/14:33151541 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Self-perceived fitness of pupils and its impact on attitude toward physical education lessons

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of the pilot study was to find out whether pupil's self-perceived fitness obtained from questionnaire had impact on the attitude toward PE lesson. Students of the PE teacher education attended 2 regular practices at schools as part of theirstudy programme. At the end of one randomly chosen PE lesson, "Diagnosis of PE lesson" questionnaires were distributed. We analysed 1714 questionnaires obtained from pupils attending secondary and high schools. Boys from secondary schools with high self-perceived physical fitness (SPF) manifested positive relation in pupil's role. Boys from high schools with high SPF manifested positive relation in pupil's role and emotional dimension. Girls from high schools with high SPF manifested positive relationship in cognitive dimension, emotional dimension and in overall dimension. Association of pupil's self-perceived fitness was manifested in positive overall relationship toward PE lessons only in high school girls.

  • Název v anglickém jazyce

    Self-perceived fitness of pupils and its impact on attitude toward physical education lessons

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of the pilot study was to find out whether pupil's self-perceived fitness obtained from questionnaire had impact on the attitude toward PE lesson. Students of the PE teacher education attended 2 regular practices at schools as part of theirstudy programme. At the end of one randomly chosen PE lesson, "Diagnosis of PE lesson" questionnaires were distributed. We analysed 1714 questionnaires obtained from pupils attending secondary and high schools. Boys from secondary schools with high self-perceived physical fitness (SPF) manifested positive relation in pupil's role. Boys from high schools with high SPF manifested positive relation in pupil's role and emotional dimension. Girls from high schools with high SPF manifested positive relationship in cognitive dimension, emotional dimension and in overall dimension. Association of pupil's self-perceived fitness was manifested in positive overall relationship toward PE lessons only in high school girls.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sport, Stress, Adaptation

  • ISSN

    2367-458X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Extra Iss.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    BG - Bulharská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    385-390

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus