Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Popularity of school physical education among students and its effect on performed number of steps

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F15%3A33151297" target="_blank" >RIV/61989592:15510/15:33151297 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.efsupit.ro/images/stories/nr1.2015/Art%207%202015.pdf" target="_blank" >http://www.efsupit.ro/images/stories/nr1.2015/Art%207%202015.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7752/jpes.2015.01007" target="_blank" >10.7752/jpes.2015.01007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Popularity of school physical education among students and its effect on performed number of steps

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Physical Education is the most favourite school subject for secondary and high students in the Czech Republic despite being a compulsory subject till their 19 years of age. Still we are persuaded that there exists a group of students who do not like PE.The main goal of the study is to find out whether popularity of PE is reflected in the number of steps performed in lessons. Second aim is to investigate the differences in pupils' attitude towards PE lesson (PEL) with regard to their gender, school level and liking PE. Pupils from secondary (SS) and high schools (HS) completed the questionnaire "Diagnosis of a PE lesson" at the end of PEL and randomly selected 10 pupils in each class monitored their number of steps. Boys who liked more PE manifested significantly more steps/min and had significantly more positive attitude toward PEL. Girls from SS who liked PE performed comparable number of steps as those who do not like PE. However, they demonstrated significantly more positive attitu

  • Název v anglickém jazyce

    Popularity of school physical education among students and its effect on performed number of steps

  • Popis výsledku anglicky

    Physical Education is the most favourite school subject for secondary and high students in the Czech Republic despite being a compulsory subject till their 19 years of age. Still we are persuaded that there exists a group of students who do not like PE.The main goal of the study is to find out whether popularity of PE is reflected in the number of steps performed in lessons. Second aim is to investigate the differences in pupils' attitude towards PE lesson (PEL) with regard to their gender, school level and liking PE. Pupils from secondary (SS) and high schools (HS) completed the questionnaire "Diagnosis of a PE lesson" at the end of PEL and randomly selected 10 pupils in each class monitored their number of steps. Boys who liked more PE manifested significantly more steps/min and had significantly more positive attitude toward PEL. Girls from SS who liked PE performed comparable number of steps as those who do not like PE. However, they demonstrated significantly more positive attitu

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0171" target="_blank" >EE2.3.20.0171: Posílení odborného potenciálu výzkumných týmů v oblasti podpory pohybové aktivity na Univerzitě Palackého</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Physical Education and Sport

  • ISSN

    2247-8051

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    40-46

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus