Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Quantification of physical activity in physical education with regard to the content, gender and exercise intensity - using pedometers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F14%3A33149645" target="_blank" >RIV/61989592:15510/14:33149645 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Quantification of physical activity in physical education with regard to the content, gender and exercise intensity - using pedometers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Physical Education lessons are the only source of organized physical activity (PA) for some students. Differences in content, teachers' approaches and other factors may affect the amount of realised physical activity. This submission is based on monitoring of physical activity during teaching practices of student teachers during their university master study programme. Pedometers YAMAX SW-700 and questionnaires were used during the PA monitoring. Data from Questionnaires ("Pupil's attitude towards the physical education lesson") designed to diagnose Physical Education lesson (abbr. PEL) are also used. The goal is to describe the number of steps in PELs and relate it to gender, PE content and the level of exercise intensity. Partial objective is also tomap students' attitude toward PEL led by student teachers. We gathered and analysed 2,128 data from pedometers (1,110 from habitual PEL and 1,018 from PEL with higher intensity) and 2,909 questionnaires (1,490 from habitual PEL and 1,419

  • Název v anglickém jazyce

    Quantification of physical activity in physical education with regard to the content, gender and exercise intensity - using pedometers

  • Popis výsledku anglicky

    Physical Education lessons are the only source of organized physical activity (PA) for some students. Differences in content, teachers' approaches and other factors may affect the amount of realised physical activity. This submission is based on monitoring of physical activity during teaching practices of student teachers during their university master study programme. Pedometers YAMAX SW-700 and questionnaires were used during the PA monitoring. Data from Questionnaires ("Pupil's attitude towards the physical education lesson") designed to diagnose Physical Education lesson (abbr. PEL) are also used. The goal is to describe the number of steps in PELs and relate it to gender, PE content and the level of exercise intensity. Partial objective is also tomap students' attitude toward PEL led by student teachers. We gathered and analysed 2,128 data from pedometers (1,110 from habitual PEL and 1,018 from PEL with higher intensity) and 2,909 questionnaires (1,490 from habitual PEL and 1,419

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0171" target="_blank" >EE2.3.20.0171: Posílení odborného potenciálu výzkumných týmů v oblasti podpory pohybové aktivity na Univerzitě Palackého</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Physical Education: Quality in management and teaching

  • ISBN

    978-3-8325-3802-6

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    98-107

  • Počet stran knihy

    201

  • Název nakladatele

    Logos Verlag

  • Místo vydání

    Berlín

  • Kód UT WoS kapitoly