Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Country dance in physical education of girls at secondary schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F01%3A00000139" target="_blank" >RIV/61989592:15510/01:00000139 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Country dance in physical education of girls at secondary schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of this research was to verify the efficiency of creative country-dance lessons and to carry out a complex analisis. In all, 77 girls sfrom five randomly chosen classes in two secondary schools took part in the research. Five habitual and five creatively orientated lessons were analyzed. Girls´ physical activity level was monitored using a Polar Sport Tester, Caltrac accelerometer and Omron pedometer. Furthermore, in the lessons a chronograph recording of the teacher and pupils´ activites was conducted and checked according to video evidence. Girls´ attitude to the lessons was assessed by means of a questionnaire. The creative character of the country-dance lessons did not lower the level of physical activity in girls. The exercise intensity in country-dance lessons (4.88 METs) is equivalent to other types of physical education lessons. Girls who showed a positive attitude towards the lessons (above the median of total positive answers in the questionnaire), were not less phys

  • Název v anglickém jazyce

    Country dance in physical education of girls at secondary schools

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this research was to verify the efficiency of creative country-dance lessons and to carry out a complex analisis. In all, 77 girls sfrom five randomly chosen classes in two secondary schools took part in the research. Five habitual and five creatively orientated lessons were analyzed. Girls´ physical activity level was monitored using a Polar Sport Tester, Caltrac accelerometer and Omron pedometer. Furthermore, in the lessons a chronograph recording of the teacher and pupils´ activites was conducted and checked according to video evidence. Girls´ attitude to the lessons was assessed by means of a questionnaire. The creative character of the country-dance lessons did not lower the level of physical activity in girls. The exercise intensity in country-dance lessons (4.88 METs) is equivalent to other types of physical education lessons. Girls who showed a positive attitude towards the lessons (above the median of total positive answers in the questionnaire), were not less phys

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Facultas Culturae Physicae. Gymnica

  • ISSN

    1212-1185

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    13-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus