Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Students' attitudes to PE lessons with respect to lesson content, sex, and type of school

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F14%3A33152454" target="_blank" >RIV/61989592:15510/14:33152454 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.jhse.ua.es/jhse/article/view/780" target="_blank" >http://www.jhse.ua.es/jhse/article/view/780</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14198/jhse.2014.9.Proc1.16" target="_blank" >10.14198/jhse.2014.9.Proc1.16</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Students' attitudes to PE lessons with respect to lesson content, sex, and type of school

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Although school work is typical by its sedentariness, school as an institution has undoubted potential to influence total physical activity of students, particularly due to regular physical education. The main aim of this paper is to describe school PE lessons with various content from the aspects of 1) number of steps referred to physical load of students and 2) students' attitudes to realized PE lessons, with regard to sex of participants and type of school the students attended. All presented data were gathered within teaching practices of PE students at secondary schools and high schools in the Czech Republic during 2012. The sample consisted of 734 boys and 590 girls. To measure number of steps within PE lessons, participants wore the Yamax pedometers. To collect relevant data on participating students' attitudes toward realized PE lessons, the standardized questionnaire "Diagnostics of PE lesson for students" was applied. Mann-Whitney U-test was used to process the data compariso

  • Název v anglickém jazyce

    Students' attitudes to PE lessons with respect to lesson content, sex, and type of school

  • Popis výsledku anglicky

    Although school work is typical by its sedentariness, school as an institution has undoubted potential to influence total physical activity of students, particularly due to regular physical education. The main aim of this paper is to describe school PE lessons with various content from the aspects of 1) number of steps referred to physical load of students and 2) students' attitudes to realized PE lessons, with regard to sex of participants and type of school the students attended. All presented data were gathered within teaching practices of PE students at secondary schools and high schools in the Czech Republic during 2012. The sample consisted of 734 boys and 590 girls. To measure number of steps within PE lessons, participants wore the Yamax pedometers. To collect relevant data on participating students' attitudes toward realized PE lessons, the standardized questionnaire "Diagnostics of PE lesson for students" was applied. Mann-Whitney U-test was used to process the data compariso

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Human Sport and Exercise

  • ISSN

    1988-5202

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Proc.1

  • Stát vydavatele periodika

    ES - Španělské království

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    "S326"-"S334"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus