Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A higher step count is associated with the better evaluation of physical education lessons in adolescents

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F21%3A73609334" target="_blank" >RIV/61989592:15510/21:73609334 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2071-1050/13/8/4569" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2071-1050/13/8/4569</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/su13084569" target="_blank" >10.3390/su13084569</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A higher step count is associated with the better evaluation of physical education lessons in adolescents

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The current study aimed to determine: (a) the step counts of boys and girls in habitual physical education (PE) lessons during school teaching practice, (b) the association between the physical load and the evaluation of PE lessons in boys and girls, and (c) the differences in the meeting of the recommendations for PA in PE lessons between Czech and Polish boys and girls. A total of 4092 adolescents from 74 Czech and 58 Polish secondary schools participated in the study. The step counts were monitored using pedometers, while the attitudes towards PE were assessed using a PE lesson evaluation questionnaire. On average, the Czech boys reached 2476 steps (Polish boys reached 2148 steps) and the Czech girls reached 1766 steps (Polish girls reached 1946 steps) in their PE lessons. A higher step count in PE lessons was associated with higher odds of a positive evaluation of PE lessons in boys (OR = 1.35, 95% CI = 1.123-1.626, p = 0.001) and girls (OR = 1.72, 95% CI = 1.449-2.032, p &lt; 0.001). This study provides evidence that a higher step count in PE is associated with a positive evaluation of PE lessons in boys and girls. The findings are important to support the restoration habits on a regular PA in the post-pandemic time.

  • Název v anglickém jazyce

    A higher step count is associated with the better evaluation of physical education lessons in adolescents

  • Popis výsledku anglicky

    The current study aimed to determine: (a) the step counts of boys and girls in habitual physical education (PE) lessons during school teaching practice, (b) the association between the physical load and the evaluation of PE lessons in boys and girls, and (c) the differences in the meeting of the recommendations for PA in PE lessons between Czech and Polish boys and girls. A total of 4092 adolescents from 74 Czech and 58 Polish secondary schools participated in the study. The step counts were monitored using pedometers, while the attitudes towards PE were assessed using a PE lesson evaluation questionnaire. On average, the Czech boys reached 2476 steps (Polish boys reached 2148 steps) and the Czech girls reached 1766 steps (Polish girls reached 1946 steps) in their PE lessons. A higher step count in PE lessons was associated with higher odds of a positive evaluation of PE lessons in boys (OR = 1.35, 95% CI = 1.123-1.626, p = 0.001) and girls (OR = 1.72, 95% CI = 1.449-2.032, p &lt; 0.001). This study provides evidence that a higher step count in PE is associated with a positive evaluation of PE lessons in boys and girls. The findings are important to support the restoration habits on a regular PA in the post-pandemic time.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30306 - Sport and fitness sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-32935S" target="_blank" >GA13-32935S: Objektivizace komplexního monitoringu školního fyzického a psychického zatížení adolescentů v kontextu s fyzickou a psychickou kondicí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sustainability

  • ISSN

    2071-1050

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    "4569-1"-"4569-13"

  • Kód UT WoS článku

    000645332200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85105138693