Příspěvek pohybové aktivity ve školní tělesné výchově k celodenní pohybové aktivitě 9 až 11letých dětí s nadváhou a obezitou
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F13%3A33143964" target="_blank" >RIV/61989592:15510/13:33143964 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Příspěvek pohybové aktivity ve školní tělesné výchově k celodenní pohybové aktivitě 9 až 11letých dětí s nadváhou a obezitou
Popis výsledku v původním jazyce
Studie odhaluje strukturu pohybové aktivity střední až vysoké intenzity (MVPA) dětí s normální tělesnou hmotností a dětí s nadváhou a obezitou v průběhu běžného školního dne - před a během vyučování a ve volném čase po škole. V průběhu dvou školních dnůna jaře roku 2012 byla pomocí multifunkčního akcelerometru Actitrainer monitorována pohybová aktivita u 338 dětí ve věku 9-11 let (50,3 % dívek, 29,6 % dětí s nadváhou a obezitou). MVPA byla kvantifikována na základě počtu kroků (počet), doby trvání (minuty) a úrovně srdeční frekvence (minuty) z multifunkčního akcelerometru Actitrainer. Rozdíly v MVPA v jednotlivých částech školního dne nebyly shledány mezi dívkami s normální tělesnou hmotností a dívkami s nadváhou/obezitou. Avšak v celodenním i volnočasovém počtu kroků a době trvání MVPA chlapci s normální tělesnou hmotností významně převýšili chlapce s nadváhou a obezitou. Aktivní cvičení v jednotce TV přispělo k významně vyššímu počtu kroků během školního vyučování, delší době trvání
Název v anglickém jazyce
The contribution of physical activity in school physical education to the all-day physical activity of 9- and 11-year-old overweight and obese children
Popis výsledku anglicky
This study uncovers the patterns of moderate-to-vigorous physical activity (MVPA) of normal-weight and overweight/obese children before, during, and after school lessons. The Actitrainer-based MVPA was assessed over two school days (with and without a physical education (PE) lesson) in 338 children aged 9 to 11 (50.3% female; 29.6% overweight/obese), in the Czech Republic, during spring 2012. MVPA was quantified based on step counts (number), MVPA duration, and MVPA heart-rate. No differences in MVPA between the parts of the school day were confirmed in girls with normal weight vs. overweighed/obese, whereas normal-weight boys significantly exceed their overweight/obese peers in step counts and after-school as well as daylong MVPA. Active participationin PE lessons contributes to significantly higher step counts, duration, and MVPA heart-rate in normal-weight and overweight/obese boys (p{0.001), normal-weight (p{0.001) and overweight/obese (p{0.04) girls during school time. Moreover,
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0171" target="_blank" >EE2.3.20.0171: Posílení odborného potenciálu výzkumných týmů v oblasti podpory pohybové aktivity na Univerzitě Palackého</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Medicina sportiva Bohemica et Slovaca
ISSN
1210-5481
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
145-156
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—