Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Does participation in physical education reduce sedentary behaviour in school and throughout the day among normal-weight and overweight-to-obese Czech children aged 9-11 years?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F14%3A33147545" target="_blank" >RIV/61989592:15510/14:33147545 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.mdpi.com/1660-4601/11/1/1076/pdf" target="_blank" >http://www.mdpi.com/1660-4601/11/1/1076/pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/ijerph110101076" target="_blank" >10.3390/ijerph110101076</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Does participation in physical education reduce sedentary behaviour in school and throughout the day among normal-weight and overweight-to-obese Czech children aged 9-11 years?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Participation of 9 to 11-year-old children in physical education lessons (PEL) contributes to a significantly higher duration of moderate-to-vigorous physical activity (MVPA) during the school day and, in overweight/obese girls and normal-weight boys, toan increase in overall daily MVPA as shown by previous research. However, it is not known whether this increase in MVPA is at the expense of light physical activity (LPA) or sedentary behaviour (SED). SED, LPA, and MVPA were assessed in 338 schoolchildren aged 9-11 years (50.3% girls; 29.6% overweight/obese) over two school days (with and without a PEL) using a triaxial accelerometer during various segments of the school day. SED, LPA, and MVPA were quantified based on the duration of the activity (minutes). Participation in PEL led to significantly higher school MVPA in the overweight/obese and normal-weight girls and boys (p { 0.005) compared to MVPA of those children on the school day without PEL. Participation in PEL led to a signi

  • Název v anglickém jazyce

    Does participation in physical education reduce sedentary behaviour in school and throughout the day among normal-weight and overweight-to-obese Czech children aged 9-11 years?

  • Popis výsledku anglicky

    Participation of 9 to 11-year-old children in physical education lessons (PEL) contributes to a significantly higher duration of moderate-to-vigorous physical activity (MVPA) during the school day and, in overweight/obese girls and normal-weight boys, toan increase in overall daily MVPA as shown by previous research. However, it is not known whether this increase in MVPA is at the expense of light physical activity (LPA) or sedentary behaviour (SED). SED, LPA, and MVPA were assessed in 338 schoolchildren aged 9-11 years (50.3% girls; 29.6% overweight/obese) over two school days (with and without a PEL) using a triaxial accelerometer during various segments of the school day. SED, LPA, and MVPA were quantified based on the duration of the activity (minutes). Participation in PEL led to significantly higher school MVPA in the overweight/obese and normal-weight girls and boys (p { 0.005) compared to MVPA of those children on the school day without PEL. Participation in PEL led to a signi

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Environmental Research and Public Health

  • ISSN

    1660-4601

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    1076-1093

  • Kód UT WoS článku

    000331456400061

  • EID výsledku v databázi Scopus