Školní tělesná výchova - možnosti a fikce v ovlivňování životního stylu mládeže
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F04%3A00001215" target="_blank" >RIV/61989592:15510/04:00001215 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Školní tělesná výchova - možnosti a fikce v ovlivňování životního stylu mládeže
Popis výsledku v původním jazyce
Vzhledem k možnosti pravidelné účasti mládeže je školní tělesná výchova jedním z klíčových prostředků k podpoře aktivního životního stylu. Praktické cíle, standardy a obsah kurikul jsou deklarovány. Nadto je nutné respektování současného stavu, který jecharakterizován:Změnami ve zdravotním stavu a tělesné zdatnosti dětí a mládežePoklesem pohybové aktivity se vzrůstajícím věkem chlapců a děvčatNižší pohybovou aktivitou děvčat než chlapcůNižší pohybovou aktivitou ve víkendových dnech než ve dnech pracovníchPokles doby trvání pohybové aktivity není kompenzován vyšší intenzitou pohybové aktivitySe zvyšujícím se věkem se zhoršuje skladba pohybové aktivity a zastoupení organizované pohybové aktivityZužujícím se rozsahem pohybových dovedností osvojovaných veškolní tělesné výchověChůze je dominujícím typem pohybové aktivity mládeže. Školní tělesná výchova by měla podporovat "chodecké" prostředí a chování. Analýza vyučovacích jednotek tělesné výchovy potvrzuje požadavek tělesného zatížení v r
Název v anglickém jazyce
School physical education - truths and fictions of the influence on lifestyle of adolescents
Popis výsledku anglicky
School physical education is the most effective key setting for the promotion of physically active lifestyle due to children's and youth possibility or attendance of this subject. Practical aims, standards, content of curricula are the requirement. Furthermore the respect of contemporary situation has to be considered, It is characterized by: Changes in state or health and fitness or children and youth.With increasing age, physical activity of boys and girls is decreasing.Girls are less active than boys.Girls and boys are less active on weekend days.Decreasing time or PA is not compensated by higher intensity or PA.With increasing age, the structure of PA and portion of organized PA are getting worse.The range of movement skills typical for school PE is tapering.Walking is the main PA or youth, Physical education could support the preservation of"walking" environment and behaviour. The analysis of PE lessons confirms desired physical loading 3-6 METs in boys and girls, PE lessons cre
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AK - Sport a aktivity volného času
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Conference proceedings Physical education and sport 2004, Liberec - Euroregion Nisa
ISBN
80-7083-901-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
373
Strana od-do
19-26
Název nakladatele
Technická univerzita
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—