Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Školní tělesná výchova - možnosti a fikce v ovlivňování životního stylu mládeže

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F04%3A00001215" target="_blank" >RIV/61989592:15510/04:00001215 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Školní tělesná výchova - možnosti a fikce v ovlivňování životního stylu mládeže

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vzhledem k možnosti pravidelné účasti mládeže je školní tělesná výchova jedním z klíčových prostředků k podpoře aktivního životního stylu. Praktické cíle, standardy a obsah kurikul jsou deklarovány. Nadto je nutné respektování současného stavu, který jecharakterizován:Změnami ve zdravotním stavu a tělesné zdatnosti dětí a mládežePoklesem pohybové aktivity se vzrůstajícím věkem chlapců a děvčatNižší pohybovou aktivitou děvčat než chlapcůNižší pohybovou aktivitou ve víkendových dnech než ve dnech pracovníchPokles doby trvání pohybové aktivity není kompenzován vyšší intenzitou pohybové aktivitySe zvyšujícím se věkem se zhoršuje skladba pohybové aktivity a zastoupení organizované pohybové aktivityZužujícím se rozsahem pohybových dovedností osvojovaných veškolní tělesné výchověChůze je dominujícím typem pohybové aktivity mládeže. Školní tělesná výchova by měla podporovat "chodecké" prostředí a chování. Analýza vyučovacích jednotek tělesné výchovy potvrzuje požadavek tělesného zatížení v r

  • Název v anglickém jazyce

    School physical education - truths and fictions of the influence on lifestyle of adolescents

  • Popis výsledku anglicky

    School physical education is the most effective key setting for the promotion of physically active lifestyle due to children's and youth possibility or attendance of this subject. Practical aims, standards, content of curricula are the requirement. Furthermore the respect of contemporary situation has to be considered, It is characterized by: Changes in state or health and fitness or children and youth.With increasing age, physical activity of boys and girls is decreasing.Girls are less active than boys.Girls and boys are less active on weekend days.Decreasing time or PA is not compensated by higher intensity or PA.With increasing age, the structure of PA and portion of organized PA are getting worse.The range of movement skills typical for school PE is tapering.Walking is the main PA or youth, Physical education could support the preservation of"walking" environment and behaviour. The analysis of PE lessons confirms desired physical loading 3-6 METs in boys and girls, PE lessons cre

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference proceedings Physical education and sport 2004, Liberec - Euroregion Nisa

  • ISBN

    80-7083-901-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    373

  • Strana od-do

    19-26

  • Název nakladatele

    Technická univerzita

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku