Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

To think like a scientist: an experience from the Czech primary school inquiry-based learning programme

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00082083" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00082083 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    To think like a scientist: an experience from the Czech primary school inquiry-based learning programme

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents an evaluation of an inquiry-based learning programme for primary school pupils in the Czech Republic. The programme consisted of two parts: in the first part pupils acquired and practised inquiry skills, in the second they applied themto three independent inquiry-based learning lessons. Both pupils and teachers were highly satisfied with the programme. According to the pre/post non-equivalent experimental/control group designed evaluation research, pupils who participated in the programme significantly improved their understanding of the research cycle representing the basic logic of scientific work. No such change appeared in the control groups. The programme influenced both boys and girls. Even though no significant gender differences for the groups of the 4th-5th grades and 6th-7th grades were found, girls from the 8th-9th grade received a better score than boys in both pre- and post-testing.

  • Název v anglickém jazyce

    To think like a scientist: an experience from the Czech primary school inquiry-based learning programme

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents an evaluation of an inquiry-based learning programme for primary school pupils in the Czech Republic. The programme consisted of two parts: in the first part pupils acquired and practised inquiry skills, in the second they applied themto three independent inquiry-based learning lessons. Both pupils and teachers were highly satisfied with the programme. According to the pre/post non-equivalent experimental/control group designed evaluation research, pupils who participated in the programme significantly improved their understanding of the research cycle representing the basic logic of scientific work. No such change appeared in the control groups. The programme influenced both boys and girls. Even though no significant gender differences for the groups of the 4th-5th grades and 6th-7th grades were found, girls from the 8th-9th grade received a better score than boys in both pre- and post-testing.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    35

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    118-130

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus