Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

One world in schools : an evaluation of the human rights education programme in the Republic of Georgia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F18%3A00102278" target="_blank" >RIV/00216224:14230/18:00102278 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/0305764X.2018.1427216" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/0305764X.2018.1427216</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/0305764X.2018.1427216" target="_blank" >10.1080/0305764X.2018.1427216</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    One world in schools : an evaluation of the human rights education programme in the Republic of Georgia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes the impact of the One World in Schools human rights education programme on the attitudes, self-efficacy and intention to act of a sample of Georgian secondary school students (n = 303). For the evaluation, a mixed approach was applied, combining pre/post experimental/control group design, post-programme teacher and student surveys, and focus groups (n = 48) with students. Data were collected from September 2014 to June 2015 in sampled Georgian schools. The analysis revealed that the programme had an impact in both the quantitative and qualitative parts of the research. In the qualitative part, the students reported a high level of empowerment thanks to the programme’s activities, while the changes reported in the pre/post testing were rather moderate. Moreover, the programme seems to have influenced girls more than boys. The cultural context of the evaluation and the implications for further implementation of the programme are discussed as well.

  • Název v anglickém jazyce

    One world in schools : an evaluation of the human rights education programme in the Republic of Georgia

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes the impact of the One World in Schools human rights education programme on the attitudes, self-efficacy and intention to act of a sample of Georgian secondary school students (n = 303). For the evaluation, a mixed approach was applied, combining pre/post experimental/control group design, post-programme teacher and student surveys, and focus groups (n = 48) with students. Data were collected from September 2014 to June 2015 in sampled Georgian schools. The analysis revealed that the programme had an impact in both the quantitative and qualitative parts of the research. In the qualitative part, the students reported a high level of empowerment thanks to the programme’s activities, while the changes reported in the pre/post testing were rather moderate. Moreover, the programme seems to have influenced girls more than boys. The cultural context of the evaluation and the implications for further implementation of the programme are discussed as well.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cambridge Journal of Education

  • ISSN

    0305-764X

  • e-ISSN

    1469-3577

  • Svazek periodika

    48

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    769-786

  • Kód UT WoS článku

    000451586600006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85041547633