Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Antické mýty ve vzdělávacím systému českých zemí (1848 - 1918)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10381754" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10381754 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Antické mýty ve vzdělávacím systému českých zemí (1848 - 1918)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autorka se zabývá postavením a rolí antických mýtů v habsburském školském systému s důrazem na školství v českých zemích. V úvodních částech seznamuje v krátkém přehledu se znalostí antického světa a jeho mýty v českých zemích daného období a se stavem habsburského školství po Bonitz-Exnerově reformě středního školství (1849). Obé pak sleduje v části o antických mýtech v habsburském edukačním procesu (s ohledem na české země), aby pak zkoumala postavení antických mýtů v jednotlivých školních předmětech. Samostatnou část pak tvoří problematika nesnadného výkladu antických mýtů ve školách habsburského mocnářství. V závěrečné části shrnuje otázku představ vídeňského Ministerium für Kultus und Unterricht a jeho obtížné realizace v praxi; úlohou antických mýtů ve výuce mělo totiž být využívání k morálnímu působení na žáky a studenty.

  • Název v anglickém jazyce

    Ancient myths in the schooling of the Czech lands (1848-1918)

  • Popis výsledku anglicky

    The author describes the position and role of ancient mythology in the Habsburg educational system with emphasis on the school system in the Czech lands. In the first two parts, she briefly speaks about the knowledge of the ancient world and its mythology in the Czech lands in the given period as well as the situation in the Habsburg school system after Bonitz-Exner&apos;s reform of the secondary school system (in 1849). This is followed by a part on ancient mythology in the Habsburg educational process (with a special focus on the Czech lands) and the position of ancient myths in individual school subjects. A separate part then focuses on the issue of the difficult interpretation of ancient myths in the Habsburg monarchy. The final part lays out the ideas of the objectives of teaching ancient myths that the Vienna-based Ministerium für Kultus und Unterricht had and their difficult implementation in practice, as ancient myths were supposed to have a moralising effect in the educational process.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Vymyšlená Ithaka. Recepce antické mytologie v české kultuře

  • ISBN

    978-80-7007-521-0

  • Počet stran výsledku

    36

  • Strana od-do

    111-146

  • Počet stran knihy

    400

  • Název nakladatele

    Filosofia

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly