Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Principles of Efficient use of ICT in Mathematics Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10382205" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10382205 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Principles of Efficient use of ICT in Mathematics Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper addresses the important topic of implementation of ICT into mathematics education. Use of ICT in mathematics education on primary and secondary school levels and in pre-service teacher education is a very up-to-date topic. Implementation of ICT into mathematics teaching and learning should never be purposeless. It should be an &apos;added value&apos; to learning activities. In the paper, one additional principle for selecting suitable activities with a solid potential for teaching are added to those already published. These principles follow from the use of new ICT tools. In the article, the new set of principles is illustrated. Examples of good practice are contrasted with the so called &quot;for show&quot; implementation of ICT in lessons of mathematics. The topic discussed in the article is relevant especially for teacher education.

  • Název v anglickém jazyce

    Principles of Efficient use of ICT in Mathematics Education

  • Popis výsledku anglicky

    The paper addresses the important topic of implementation of ICT into mathematics education. Use of ICT in mathematics education on primary and secondary school levels and in pre-service teacher education is a very up-to-date topic. Implementation of ICT into mathematics teaching and learning should never be purposeless. It should be an &apos;added value&apos; to learning activities. In the paper, one additional principle for selecting suitable activities with a solid potential for teaching are added to those already published. These principles follow from the use of new ICT tools. In the article, the new set of principles is illustrated. Examples of good practice are contrasted with the so called &quot;for show&quot; implementation of ICT in lessons of mathematics. The topic discussed in the article is relevant especially for teacher education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the European Conference on e-Learning, ECEL

  • ISBN

    978-1-912764-07-5

  • ISSN

    2048-8637

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    431-437

  • Název nakladatele

    Academic Conferences and Publishing International Limited

  • Místo vydání

    Reading

  • Místo konání akce

    Athens

  • Datum konání akce

    1. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku