Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Effect of a Video-Based Intervention on the Knowledge-Based Reasoning of Future Mathematics Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10382290" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10382290 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-319-72170-5_39" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-319-72170-5_39</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-72170-5_39" target="_blank" >10.1007/978-3-319-72170-5_39</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Effect of a Video-Based Intervention on the Knowledge-Based Reasoning of Future Mathematics Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article focuses on the professional vision of pre-service mathematics teachers. Drawing on literature about its development in video-based interventions, the article focuses on the effect of a video-based intervention on pre-service teachers&apos; (n = 32) knowledge-based reasoning as a component of professional vision. The intervention had features compatible with situated cognition learning theory. The participants&apos; knowledge-based reasoning was tracked in participants&apos; written reflections on mathematics lessons shown on video before and after the intervention. An important feature of the intervention lies in balancing the videos to avoid the learning effect and a possible influence of the video content. The study showed a decrease in subjective judgments and negative comments about the lessons; however, there was a decrease rather than increase in higher-level interpretations. Possible reasons for this are discussed against results of similar intervention studies. Implications for teacher education are given.

  • Název v anglickém jazyce

    The Effect of a Video-Based Intervention on the Knowledge-Based Reasoning of Future Mathematics Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on the professional vision of pre-service mathematics teachers. Drawing on literature about its development in video-based interventions, the article focuses on the effect of a video-based intervention on pre-service teachers&apos; (n = 32) knowledge-based reasoning as a component of professional vision. The intervention had features compatible with situated cognition learning theory. The participants&apos; knowledge-based reasoning was tracked in participants&apos; written reflections on mathematics lessons shown on video before and after the intervention. An important feature of the intervention lies in balancing the videos to avoid the learning effect and a possible influence of the video content. The study showed a decrease in subjective judgments and negative comments about the lessons; however, there was a decrease rather than increase in higher-level interpretations. Possible reasons for this are discussed against results of similar intervention studies. Implications for teacher education are given.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Invited Lectures from the 13th International Congress on Mathematical Education

  • ISBN

    978-3-319-72169-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    699-717

  • Název nakladatele

    SPRINGER

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Hamburg

  • Datum konání akce

    24. 7. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000448067900038