Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development of Professional Vision in Art Education Video Interventions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10412869" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10412869 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/481" target="_blank" >https://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/481</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18690/978-961-286-358-6" target="_blank" >10.18690/978-961-286-358-6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of Professional Vision in Art Education Video Interventions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study investigates the professional vision of pre-service, elementary-school, art-education teachers and presents a video-intervention methodology based on a wider transdidactic approach. The author uses a concept of the professional vision well known in teaching mathematics and sciences and seeks to establish it in the domain of Art Education. The study analyzes thirty four student written reflections based on watching a video-recording of an art education lesson using modified Stockero&apos;s categorical system. The study shows what subject-specific phenomena did the students notice in comparison with the experts. It focused also on how they reflect them. The results demonstrated a low number of noticed phenomena with a low ability of the knowledge-based reasoning. The findings were used to develop a video-intervention methodology on Faculty of Education of the Charles University, Prague with the aim of improving the professional vision of pre-service teachers. The text presents briefly the video-intervention methodology.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of Professional Vision in Art Education Video Interventions

  • Popis výsledku anglicky

    The study investigates the professional vision of pre-service, elementary-school, art-education teachers and presents a video-intervention methodology based on a wider transdidactic approach. The author uses a concept of the professional vision well known in teaching mathematics and sciences and seeks to establish it in the domain of Art Education. The study analyzes thirty four student written reflections based on watching a video-recording of an art education lesson using modified Stockero&apos;s categorical system. The study shows what subject-specific phenomena did the students notice in comparison with the experts. It focused also on how they reflect them. The results demonstrated a low number of noticed phenomena with a low ability of the knowledge-based reasoning. The findings were used to develop a video-intervention methodology on Faculty of Education of the Charles University, Prague with the aim of improving the professional vision of pre-service teachers. The text presents briefly the video-intervention methodology.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    New Horizons in Subject-Specific Education

  • ISBN

    978-961-286-358-6

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    71-88

  • Počet stran knihy

    326

  • Název nakladatele

    University of Maribor University Press Slomškov trg 15, 2000 Maribor, Slovenia

  • Místo vydání

    Maribor

  • Kód UT WoS kapitoly